Navegação Licenciatura em Matemática por título
Itens para a visualização no momento 4-12 of 12
-
O ensino de números primos através de problemas abertos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-03-19)This study aims to work on the prime numbers emphasizing their historical importance, as well as presenting the Goldbach Conjecture from a historical and theoretical perspective, exposing it as a form of teaching for prime ... -
Letramento matemático: um estudo exploratório em duas escolas públicas do Rio Grande do Norte
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-02-25)ABSTRACT This research deals with a theme that is still very little discussed in Brazil, but very important for the area of education: literacy, which can be said to be a still new term for the educational environment, ... -
O papel da compreensão relacional na resolução de problemas matemáticos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-08-04) -
Probabilidade e estatística: uma análise acerca da abordagem no ensino médio público de Natal
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-09-24)The thematic of this work is the teaching of Probability and Statistics in High School. The objective is to investigate the approach taken to the study of Probability and Statistics in High School in the state schools of ... -
O problema da trissecção do ângulo
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-08)The problem of angle trisection is part and parcel of a set geometrical constructions problems from the Ancient Greece, which were looking for your solutions just using ruler and compass. In this regard, this works approaches ... -
A relação entre a formação do conceito do objeto matemático e sua relação com as representações dos conceitos semióticos de Raymund Duval: em uma análise no estudo das equações do primeiro grau.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-11-26) -
Reserva de vagas e desempenho acadêmico no IFRN: um estudo a partir dos coeficientes de rendimento
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-11)Mathematics is present and guides the lives of all, regardless of their social performances. In this way, their presence in educational environments is indispensable, as well as in the processes of entry that contain basic ... -
Teoria dos grafos como ferramenta para o ensino de Matemática
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-01-22)In this work we will deal with Graph Theory, in the historical, theoretical aspects added with an activity proposal, starting from some of the most basic definitions and culminating in the possibility of classroom practice ... -
O uso do cubo mágico como estratégia de ensino de permutações e funções
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-05-12)The teaching of Math, although presenting improved in recent years, still faces difficulties when it comes to teaching and learning. The use of games in mathematics classes has been one of the possible ways of solving such ...