Navegação Licenciatura em Matemática por título
Itens para a visualização no momento 13-24 of 24
-
O papel da compreensão relacional na resolução de problemas matemáticos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-08-04) -
Probabilidade através da utilização do Jogo “corrida de cavalos”: uma proposta para o 8º ano do ensino fundamental
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-26)The study of probability is considered of paramount importance for the formation of the individual, given that it should arouse enthusiasm and help in improving the students' critical sense so that they are able to participate ... -
Probabilidade e estatística: uma análise acerca da abordagem no ensino médio público de Natal
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-09-24)The thematic of this work is the teaching of Probability and Statistics in High School. The objective is to investigate the approach taken to the study of Probability and Statistics in High School in the state schools of ... -
O problema da trissecção do ângulo
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-08)The problem of angle trisection is part and parcel of a set geometrical constructions problems from the Ancient Greece, which were looking for your solutions just using ruler and compass. In this regard, this works approaches ... -
A relação entre a formação do conceito do objeto matemático e sua relação com as representações dos conceitos semióticos de Raymund Duval: em uma análise no estudo das equações do primeiro grau.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-11-26) -
Reserva de vagas e desempenho acadêmico no IFRN: um estudo a partir dos coeficientes de rendimento
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-11)Mathematics is present and guides the lives of all, regardless of their social performances. In this way, their presence in educational environments is indispensable, as well as in the processes of entry that contain basic ... -
Resolução de triângulos e suas congruências: uma proposta didática para o ensino médio utilizando o geogebra
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-14)Geometry has been studied throughout human history by various peoples, each of whom has developed methods for solving problems involving areas of different plane figures such as triangles. In the 21st century it is already ... -
Teoria dos grafos como ferramenta para o ensino de Matemática
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-01-22)In this work we will deal with Graph Theory, in the historical, theoretical aspects added with an activity proposal, starting from some of the most basic definitions and culminating in the possibility of classroom practice ... -
O uso de jogos no ensino das quatro operações matemáticas para alunos com transtorno do espectro autista: uma pesquisa bibliográfica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2022-09-02)We know that Mathematics encompasses concrete and abstract elements, and those that are abstract, make learning and understanding the content even more complicated for students with Autism Spectrum Disorder, so we bring ... -
O uso de materiais manipuláveis para a introdução de conceitos de geometria espacial no ensino fundamental II
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-08) -
O uso do cubo mágico como estratégia de ensino de permutações e funções
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-05-12)The teaching of Math, although presenting improved in recent years, still faces difficulties when it comes to teaching and learning. The use of games in mathematics classes has been one of the possible ways of solving such ... -
O uso do geogebra e suas contribuições no estudo da função afim
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-08-10)