Navegação Licenciatura em Matemática por autor "http://lattes.cnpq.br/1487610808390702"
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
-
Análise combinatória no ensino médio: uma proposta para além do livro didático
Melo, Amanda Raphaela Pachêco de; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-09-24)The Combinatorial Analysis is inserted among the mathematical contents worked in High School and was constituted as the object of study of the research of this monograph basis. In this paper, we aim to map to reflect on ... -
O ensino do conceito de função com uso do excel em uma proposta didática para o ensino médio
Rocha, Luiz Carlos da Silva; http://lattes.cnpq.br/9784809609525666 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-08)The concept of a function is fundamental not only to Mathematics, but to science in general. Thus, in view of issues that involve difficulties in learning this concept, the objective is to study the functions through a ... -
Formação docente na licenciatura em matemática na percepção de egressos (2012-2022)
Mousinho, John Iverson Nascimento; http://lattes.cnpq.br/0573433433807952 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-05-04)The present work conducts a study on teacher training in mathematics and the obstacles of the labor market from the perception of graduates of the Degree in Mathematics course in the face-to-face modality of the Federal ... -
Letramento matemático: um estudo exploratório em duas escolas públicas do Rio Grande do Norte
PONTES, Fabiany Lais Gomes de; V: http://lattes.cnpq.br/2170926025867645 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-02-25)ABSTRACT This research deals with a theme that is still very little discussed in Brazil, but very important for the area of education: literacy, which can be said to be a still new term for the educational environment, ... -
Matemática e música em uma sequência didática para o ensino de frações no 7º ano do ensino fundamental
Faustino, Maria Joalice Azevedo; http://lattes.cnpq.br/2675497951101757 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-04)This is a monograph for the completion of the Licentiate in Mathematics course at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte - Campus Santa Cruz. It investigated, through bibliographical ... -
Probabilidade através da utilização do Jogo “corrida de cavalos”: uma proposta para o 8º ano do ensino fundamental
Alves, Karla Franciane Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/9597468099309451 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-26)The study of probability is considered of paramount importance for the formation of the individual, given that it should arouse enthusiasm and help in improving the students' critical sense so that they are able to participate ... -
Resolução de triângulos e suas congruências: uma proposta didática para o ensino médio utilizando o geogebra
Gonçalves, José Daniel de Lima; http://lattes.cnpq.br/4548958807005205 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-14)Geometry has been studied throughout human history by various peoples, each of whom has developed methods for solving problems involving areas of different plane figures such as triangles. In the 21st century it is already ...