Itens para a visualização no momento 41-50 of 50

  • Uma análise sobre a ocorrência do termo microgravidade em livros didáticos do 1º ano do ensino médio 

    Silva, Gilclécia Barbosa da; http://lattes.cnpq.br/6215269328700012 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-12-13)
    This work has the aim to analyze didactic books of the discipline of Physics of the National Program of the Didactic Book, normally adopted in the 1st year of the High School with regard to the term microgravity. It is ...
  • As aplicações da física quântica no cotidiano: uma análise dos livros de física do ensino médio 

    Oliveira Neto, João Victor de; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2778055A7&tokenCaptchar=03AOLTBLRPMV8bZ6-PrpsNnr2K_kFxrSJiXnD3pDYeOiUQbc0kYRid5PGAHbeglIcPU4qs7MVs3heU8TO296ZReASpIAH-JbtGFcji-EBuzP90bwHMEOQGmwHB9oSGBNzWwKFauQjpc6o4Tx39p6vU3SJme5IdH1MFALHy8a0kfwlHatjK7zs-UjJXOPEUyrEYTDbVxh5Oro0rfBQLHGcbADwlMc8JEXlfcDeZ0dHF-beKdEnXjjvCeRovXvJKTNCDos6PqWb6ujsFwJaFsTopoCQhuOKQlCJ7HYMNuXdvtWqAxibUkjzD0pysYXujHT2kUv5WVLsQbmXzVA1zoQ0r64tH5nEZewwwNmJHlbCvJ64iAdErH9zZVd-8TsI1yCwzQ19qidaTyx-lUA84l3addI9ErXUpTU8tMPs4lHpezxS2ICCGFA1P_jzjGwiudqJaHV9w2kVqbxPT8lzqIMY6ASv4Co0WwAbdOg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-07-30)
    Throughout the history of mankind, the observation of natural phenomena and the claim to control over them have enabled man to develop ever more. With the advent of quantum physics in the early twentieth century, the ...
  • A gravidade newtoniana e einsteiniana não é só uma dicotomia conceitual 

    Silva, Maria Adna Sena da; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2170761H1&tokenCaptchar=03AOLTBLRAAsRuXwPCA8Y6JClBx8n3gDwk7pArQFjQ5BAoF3s1imoT1QnRhMkCIV1vvWMawxqbxQ-8AJbqXeg_QGQbqNa7bHFi7EkYyiXoYy-04rrt9DvthgoBd8l7iqg3d8rCK21ulHKlWj89FR4NIN8jSXBEFPYPLlohGFp2hfJDbyi1IdneTi_6eqtX3xsXWF5_vtNOPfxwAmTktViSpOvy7NUmlCMrypEv1HPoHU081x2c7ecsO3vRDw0WyMJv16A5hO--jlodto-Fxl5_QTafOwdBIqz15gzQ6HRe8L30b3ua9NIIwMHQA4tzRPElcvglhbw0i_OWz9u3yEwUfxmcWn_v7Ho9-iMybTzbjtr2ucghU03y7lo2O-9lYxDvQl70f2Nf1lkQwYwz2B200MKKozNyXNy0ZhgyyOVEYo2yzaTxzhUWUyYYrEnpSR49ifTM8U5YAnMRD6UyVGmpd81NdhFIoOihgg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-08-12)
    One of nature's most notorious and simple observations is that if you hold a stone on your hand and drop it, the stone falls. Why does it happen? The answer is: - Gravity. It was Isaac Newton (1643-1727), one of the most ...
  • O ensino das leis de Kepler com o uso do simulador planetary orbit 

    Silva, Kedma Dantas da; http://lattes.cnpq.br/0928864456427807 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This monograph has as its theme the Kepler Laws that are fundamental for the understanding of the movements of the planets, of the natural and artificial satellites and of any body that orbits another under the influence ...
  • As abordagens da linguagem matemática na descrição de fenômenos da conservação da energia mecânica em livros de física do ensino superior 

    Silva, Álison Pereira da; http://lattes.cnpq.br/9909203166046102 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-11-26)
    In the field of exact sciences, the areas of physics and math have an important relationship with the scientific scenario. Physics uses mathematics as a support for description of its phenomena present throughout the ...
  • O experimento como meio facilitador na aprendizagem da física moderna no ensino médio, com materiais acessíveis 

    Silva, Airton Viana da; http://lattes.cnpq.br/1154310290663883 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This work shows how it is possible to develop, with high school students, experiments that involve the foundations of Modern and Contemporary Physics, using accessible and easily acquired materials, focused on the Brazilian ...
  • O Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) e a produção da calculadora solar de baixo custo para uso em atividades experimentais nas aulas de física 

    Barros, Nícolas Kelp Oliveira; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-12-14)
    This work of course completion proposes the use of low cost material (solar calculator), as methodology teaching the content of Modern Physics, more specifically ...
  • Um estudo sobre eclipses para o ensino de física no ensino médio: um diálogo entre o conceitual e o uso das tecnologias 

    Bernardino, Jandson Wendell da Silva; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2016-12-22)
    This is a monograph for the conclusion of the course in Physics degree from the Institute of Education, Science and Technology of do Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz. The ...
  • O (não) ensino de radiações ionizantes : concepções sobre o uso, geração e proteção radiológica 

    Anselmo, Jeovani Cleiton; Borges, Jacques Cousteau da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-08-18)
    In this paper, mandatory requirement to complete the Degree in Physics IFRN, Campus Natal Central, bring a discussion of the importance of updating the high school science curriculum, in terms of modern and contemporary ...
  • Sobre o conceito de entropia nos livros didáticos brasileiros para o ensino médio 

    Fernandes, Ubaldo; http://lattes.cnpq.br/9192379274986413 (Insitituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2011-08-23)
    Teaching concepts of thermodynamics for high school students, especially those related to the Second Law, it’s no such trivial task, given the rare activities proposed to address these concepts in the classroom. Due to ...