| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O (não) ensino de radiações ionizantes : concepções sobre o uso, geração e proteção radiológica

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Sobre o ensino de radiações ionizantes.pdf (617.2Kb)
Data
2016-08-18
Autor
Anselmo, Jeovani Cleiton
Borges, Jacques Cousteau da Silva
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
In this paper, mandatory requirement to complete the Degree in Physics IFRN, Campus Natal Central, bring a discussion of the importance of updating the high school science curriculum, in terms of modern and contemporary physics and more specifically the radiation physics. Thus, we present data from a survey conducted in the state of Rio Grande do Norte about the population's knowledge of physics, chemistry and biology involved in ionizing radiation, even though that content that should be addressed in formal education. Throughout the article, also will discuss topics of the discovery of X-rays by Wilhelm Conrad Röntgen, the production of X-rays, as well as about the harmful effects on human health caused by overexposure and / or unprotected to ionizing radiation, such as, the biological effects of radiation and the relevance of radiological protection.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/920
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015