Itens para a visualização no momento 1-14 of 14

  • Abordagem histórica no ensino das Leis de Newton no ensino médio: uma análise de livros didáticos 

    Silva, Wisllane de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-02)
    This monograph presents reflections about the historical approach of Newton's Laws to the teaching of Physics in High School. The study was carried out by means of a bibliographic study about this content, based on the ...
  • Uma análise sobre a ocorrência do termo microgravidade em livros didáticos do 1º ano do ensino médio 

    Silva, Gilclécia Barbosa da; http://lattes.cnpq.br/6215269328700012 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-12-13)
    This work has the aim to analyze didactic books of the discipline of Physics of the National Program of the Didactic Book, normally adopted in the 1st year of the High School with regard to the term microgravity. It is ...
  • O conceito de antimatéria e uma análise da sua utilização em aulas de física do ensino médio 

    Silva, Francisco Múcio Ferreira da; http://lattes.cnpq.br/3988632742802699 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-10-27)
    This research seeks to present how the concept of antimatter emerged, some of its applications and suggest a teaching proposal to be used in high school. Initially, a brief review of the content of antimatter is presented, ...
  • O ensino das leis de Kepler com o uso do simulador planetary orbit 

    Silva, Kedma Dantas da; http://lattes.cnpq.br/0928864456427807 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This monograph has as its theme the Kepler Laws that are fundamental for the understanding of the movements of the planets, of the natural and artificial satellites and of any body that orbits another under the influence ...
  • O ensino de ciências na educação de jovens e adultos na escola municipal professora Elita Barbosa da Fonseca – Tangará/RN 

    Bernardo Neto, João Cassimiro; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-21)
    In this monograph at the end of the undergraduate course in Physics of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz, we developed a thematic around the teaching of ...
  • O ensino de física no contexto das questões ambientais: uma proposta experimental para a sala de aula 

    Maia, Márcia Rejane dos Santos Gomes; http://lattes.cnpq.br/1204972252455284 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2021-02-23)
    We understand population growth in urban areas as one of the main causes of climate change. The unbridled consumption of natural resources and the uncontrolled emission of GHG (greenhouse gases) are analyzed by researchers ...
  • Um estudo sobre a solução de Schwarzschild 

    Medeiros, Marcos Genilson da Silva; http://lattes.cnpq.br/8781456331777571 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2022-12-12)
  • Um estudo sobre eclipses para o ensino de física no ensino médio: um diálogo entre o conceitual e o uso das tecnologias 

    Bernardino, Jandson Wendell da Silva; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2016-12-22)
    This is a monograph for the conclusion of the course in Physics degree from the Institute of Education, Science and Technology of do Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz. The ...
  • O experimento como meio facilitador na aprendizagem da física moderna no ensino médio, com materiais acessíveis 

    Silva, Airton Viana da; http://lattes.cnpq.br/1154310290663883 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This work shows how it is possible to develop, with high school students, experiments that involve the foundations of Modern and Contemporary Physics, using accessible and easily acquired materials, focused on the Brazilian ...
  • A gravidade newtoniana e einsteiniana não é só uma dicotomia conceitual 

    Silva, Maria Adna Sena da; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2170761H1&tokenCaptchar=03AOLTBLRAAsRuXwPCA8Y6JClBx8n3gDwk7pArQFjQ5BAoF3s1imoT1QnRhMkCIV1vvWMawxqbxQ-8AJbqXeg_QGQbqNa7bHFi7EkYyiXoYy-04rrt9DvthgoBd8l7iqg3d8rCK21ulHKlWj89FR4NIN8jSXBEFPYPLlohGFp2hfJDbyi1IdneTi_6eqtX3xsXWF5_vtNOPfxwAmTktViSpOvy7NUmlCMrypEv1HPoHU081x2c7ecsO3vRDw0WyMJv16A5hO--jlodto-Fxl5_QTafOwdBIqz15gzQ6HRe8L30b3ua9NIIwMHQA4tzRPElcvglhbw0i_OWz9u3yEwUfxmcWn_v7Ho9-iMybTzbjtr2ucghU03y7lo2O-9lYxDvQl70f2Nf1lkQwYwz2B200MKKozNyXNy0ZhgyyOVEYo2yzaTxzhUWUyYYrEnpSR49ifTM8U5YAnMRD6UyVGmpd81NdhFIoOihgg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-08-12)
    One of nature's most notorious and simple observations is that if you hold a stone on your hand and drop it, the stone falls. Why does it happen? The answer is: - Gravity. It was Isaac Newton (1643-1727), one of the most ...
  • Uma introdução ao estudo de ondas gravitacionais 

    Cardoso, Paulo Manoel da Silva; http://lattes.cnpq.br/8304701255041877 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-17)
  • Uma introdução ao estudo de ondas gravitacionais 

    Cardoso, Paulo Manoel da Silva; https://lattes.cnpq.br/8304701255041877 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-17)
  • O Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) e a produção da calculadora solar de baixo custo para uso em atividades experimentais nas aulas de física 

    Barros, Nícolas Kelp Oliveira; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-12-14)
    This work of course completion proposes the use of low cost material (solar calculator), as methodology teaching the content of Modern Physics, more specifically ...
  • Proposta de atividade de verificação de aprendizagem sobre associação de lâmpadas com uso do simulador PhET. 

    Ferreira, Márcio Magnos Jacinto; http://lattes.cnpq.br/7642970426549416 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-12-12)
    This paper aims to verify students' learning regarding the content of lamp associations using the PhET simulator as a didactic resource and the application of an activity script, aimed at high school students in general. ...