Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

  • Uma competição em física para o ensino médio: carrinhos pilotáveis 

    Silva, Eriques Wanderley da; http://lattes.cnpq.br/8429760427841170 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2022-03-31)
    High school is the level of education where the student is faced with the discipline of physics in a specific way for the first time. The fact of explaining phenomena and using, many times, only calculations and theories ...
  • Construção da identidade dos licenciandos de física do IFRN/ Campus Caicó 

    Morais, Alana Laíz de Medeiros; http://lattes.cnpq.br/8846157220353079 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-12-10)
    The Teaching Identity is the way of being and of being in the profession, something own and exclusive of the teacher. It is the form how he sees the world and sees itself acting in the teaching, his conceptions, and the ...
  • O ensino de física e o aluno com TDAH: caminhos didáticos e inclusivos 

    Santos, Francisca Elaine dos; http://lattes.cnpq.br/1580360146237707 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2022-05-20)
  • RPG no ensino de física como ferramenta metodológica: vantagens e desvantagens para o processo de ensino e aprendizagem 

    Libiano, Jhonattan Diniz de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/9120141397047837 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2021-10-06)
    This study is bibliographic research the works that report the use of Role-Playing Games (RPG) as a pedagogical tool in the teaching of Physics and Mathematics, showing, as expected, to appropriate this style of game as a ...