Itens para a visualização no momento 1-5 of 5

  • Uma análise da proposta dos livros didáticos de matemática do ensino médio sobre as demonstrações e condições de existência de um poliedro convexo 

    Zuza, Ana Paula da Silva; http://lattes.cnpq.br/1400305913632052 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-08)
  • O ensino de números primos através de problemas abertos 

    Silva, Jáfia Gileane de Lima; http://lattes.cnpq.br/5278731644930357 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-03-19)
    This study aims to work on the prime numbers emphasizing their historical importance, as well as presenting the Goldbach Conjecture from a historical and theoretical perspective, exposing it as a form of teaching for prime ...
  • O problema da trissecção do ângulo 

    Guanabara, Lucas Matheus Augusto Olimpio; http://lattes.cnpq.br/3695975538646224 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-08)
    The problem of angle trisection is part and parcel of a set geometrical constructions problems from the Ancient Greece, which were looking for your solutions just using ruler and compass. In this regard, this works approaches ...
  • Teoria dos grafos como ferramenta para o ensino de Matemática 

    Silva, Misael Pegado de Oliveira da; http://lattes.cnpq.br/7633918416681335 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-01-22)
    In this work we will deal with Graph Theory, in the historical, theoretical aspects added with an activity proposal, starting from some of the most basic definitions and culminating in the possibility of classroom practice ...
  • O uso do cubo mágico como estratégia de ensino de permutações e funções 

    Araújo, Marlene Gorete de; http://lattes.cnpq.br/8280180946409003 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-05-12)
    The teaching of Math, although presenting improved in recent years, still faces difficulties when it comes to teaching and learning. The use of games in mathematics classes has been one of the possible ways of solving such ...