Itens para a visualização no momento 1-9 of 9

  • Construção da identidade dos licenciandos de física do IFRN/ Campus Caicó 

    Morais, Alana Laíz de Medeiros; http://lattes.cnpq.br/8846157220353079 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-12-10)
    The Teaching Identity is the way of being and of being in the profession, something own and exclusive of the teacher. It is the form how he sees the world and sees itself acting in the teaching, his conceptions, and the ...
  • O ensino de física e o aluno com TDAH: caminhos didáticos e inclusivos 

    Santos, Francisca Elaine dos; http://lattes.cnpq.br/1580360146237707 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2022-05-20)
  • Um estudo sobre a percepção de alunos do ensino médio acerca do trabalho do cientista 

    Oliveira, Moisés Medeiros de; https://lattes.cnpq.br/6640088237851231 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2023-12-18)
    ABSTRACT This article investigates high school students' perception of scientific work, with a specific focus on a school in the interior of Rio Grande do Norte. To contextualize this analysis, the research is based on ...
  • A evolução estelar e seus aspectos físicos: uma abordagem para a educação básica 

    Lima, Joseri Pedro de; http://lattes.cnpq.br/0694964996766438; http://lattes.cnpq.br/0694964996766438 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2023-02)
    The study of stellar evolution is fundamental for the process of compression of our universe, it is the studies on the processes or stages of the life of stars that allow us to make countless discoveries about the cosmos. ...
  • Foguete: revisão histórica e impactos na sociedade 

    Silva, Sanderson dos Santos; http://lattes.cnpq.br/8184533208655514 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2022-05-30)
    This work presents a historical review about the evolution of rockets, from the primitive rockets used by the Chinese in the beginning of the thirteenth century to the modern rockets built in the last decade, showing the ...
  • Formação de professores no ensino de astronomia: um estudo de caso na rede básica de ensino de São José do Seridó/Rio Grande do Norte 

    Medeiros, Andreza Pereira Gorgônio; http://lattes.cnpq.br/1237021801892129 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-12-18)
    This study is an investigation concerning the teaching of astronomy in the education of pedagogy teachers, who worked in the early years of elementary school at Raul de Medeiros Dantas Municipal School, in São José do ...
  • A integração da história e filosofia da ciência no ensino de física: uma análise por meio da revisão sistemática 

    Florêncio, Érika de Menezes; http://lattes.cnpq.br/6367050807679903 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2024-01-12)
    In this article, we conducted a systematic review carried out on the Periodical Portal of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES), with the aim of analyzing the methods and teaching ...
  • Perspectiva sobre o ensino de cinemática: uma análise do ensino médio estadual de Caicó - RN 

    Silva, Renato Gomes da; http://lattes.cnpq.br/9383201304312155 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2023-02-16)
    In this thesis, we investigate the teaching of kinematics in high school. Our general objective is to analyze the teaching of kinematics in high school in state schools in the city of Caicó in Rio Grande do Norte. For this, ...
  • RPG no ensino de física como ferramenta metodológica: vantagens e desvantagens para o processo de ensino e aprendizagem 

    Libiano, Jhonattan Diniz de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/9120141397047837 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2021-10-06)
    This study is bibliographic research the works that report the use of Role-Playing Games (RPG) as a pedagogical tool in the teaching of Physics and Mathematics, showing, as expected, to appropriate this style of game as a ...