Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • O ensino das leis de Kepler com o uso do simulador planetary orbit 

    Silva, Kedma Dantas da; http://lattes.cnpq.br/0928864456427807 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This monograph has as its theme the Kepler Laws that are fundamental for the understanding of the movements of the planets, of the natural and artificial satellites and of any body that orbits another under the influence ...
  • O ensino de física no contexto das questões ambientais: uma proposta experimental para a sala de aula 

    Maia, Márcia Rejane dos Santos Gomes; http://lattes.cnpq.br/1204972252455284 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2021-02-23)
    We understand population growth in urban areas as one of the main causes of climate change. The unbridled consumption of natural resources and the uncontrolled emission of GHG (greenhouse gases) are analyzed by researchers ...
  • Um estudo sobre eclipses para o ensino de física no ensino médio: um diálogo entre o conceitual e o uso das tecnologias 

    Bernardino, Jandson Wendell da Silva; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2016-12-22)
    This is a monograph for the conclusion of the course in Physics degree from the Institute of Education, Science and Technology of do Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz. The ...
  • A gravidade newtoniana e einsteiniana não é só uma dicotomia conceitual 

    Silva, Maria Adna Sena da; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2170761H1&tokenCaptchar=03AOLTBLRAAsRuXwPCA8Y6JClBx8n3gDwk7pArQFjQ5BAoF3s1imoT1QnRhMkCIV1vvWMawxqbxQ-8AJbqXeg_QGQbqNa7bHFi7EkYyiXoYy-04rrt9DvthgoBd8l7iqg3d8rCK21ulHKlWj89FR4NIN8jSXBEFPYPLlohGFp2hfJDbyi1IdneTi_6eqtX3xsXWF5_vtNOPfxwAmTktViSpOvy7NUmlCMrypEv1HPoHU081x2c7ecsO3vRDw0WyMJv16A5hO--jlodto-Fxl5_QTafOwdBIqz15gzQ6HRe8L30b3ua9NIIwMHQA4tzRPElcvglhbw0i_OWz9u3yEwUfxmcWn_v7Ho9-iMybTzbjtr2ucghU03y7lo2O-9lYxDvQl70f2Nf1lkQwYwz2B200MKKozNyXNy0ZhgyyOVEYo2yzaTxzhUWUyYYrEnpSR49ifTM8U5YAnMRD6UyVGmpd81NdhFIoOihgg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-08-12)
    One of nature's most notorious and simple observations is that if you hold a stone on your hand and drop it, the stone falls. Why does it happen? The answer is: - Gravity. It was Isaac Newton (1643-1727), one of the most ...
  • O (não) ensino de radiações ionizantes : concepções sobre o uso, geração e proteção radiológica 

    Anselmo, Jeovani Cleiton; Borges, Jacques Cousteau da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-08-18)
    In this paper, mandatory requirement to complete the Degree in Physics IFRN, Campus Natal Central, bring a discussion of the importance of updating the high school science curriculum, in terms of modern and contemporary ...
  • Proposta de atividade de verificação de aprendizagem sobre associação de lâmpadas com uso do simulador PhET. 

    Ferreira, Márcio Magnos Jacinto; http://lattes.cnpq.br/7642970426549416 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-12-12)
    This paper aims to verify students' learning regarding the content of lamp associations using the PhET simulator as a didactic resource and the application of an activity script, aimed at high school students in general. ...
  • O uso de simuladores flash no ensino da formação de imagens em espelhos planos e esféricos 

    Amurin, Ailton Soares de; http://lattes.cnpq.br/0002701308096006 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-06-10)
    And the difficulties faced in the teaching of Physics in the secondary schools scattered throughout the country are well known. This monograph aims to analyze the advantages and the contributions that these ...