| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O uso de simuladores flash no ensino da formação de imagens em espelhos planos e esféricos

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Trabalho de Conclusão de Curso - Licenciatura em Física (2.775Mb)
Data
2018-06-10
Autor
Amurin, Ailton Soares de
http://lattes.cnpq.br/0002701308096006
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
And the difficulties faced in the teaching of Physics in the secondary schools scattered throughout the country are well known. This monograph aims to analyze the advantages and the contributions that these didactic instruments can bring to a better understanding on the part of the students with respect to the content of geometric optics, but specifically, the formation of images in flat and spherical mirrors. To do so, we will defend the use of flash simulators as a tool in the teaching and learning process and show how teachers can work with such tools. For this, we developed a didactic unit addressing the content of image formation in flat and spherical mirrors, material that will serve as a base for students and teachers in the basic education network. In addition, we developed lesson plans based on the contents of the didactic unit to guide teachers in the use of flash simulators during the approach of said optical contents. In this way, teachers can have complete support material for content development with students.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1738
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015