Itens para a visualização no momento 1-17 of 17

  • As abordagens da linguagem matemática na descrição de fenômenos da conservação da energia mecânica em livros de física do ensino superior 

    Silva, Álison Pereira da; http://lattes.cnpq.br/9909203166046102 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-11-26)
    In the field of exact sciences, the areas of physics and math have an important relationship with the scientific scenario. Physics uses mathematics as a support for description of its phenomena present throughout the ...
  • Aimons: um jogo educacional infantil 

    CAVALCANTE, ANA ALICE GALDINO; http://lattes.cnpq.br/; SOARES, BRUNA KEVENLLY (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-11-27)
    According to the development of technology, its range to many audiences and the challenges faced by learning Portuguese and Mathematics in kindergarten, this project aims to develop Aimons, an educational digital game for ...
  • AIMONS: UM JOGO EDUCACIONAL INFANTIL 

    CAVALCANTE, ANA ALICE GALDINO; SOARES, BRUNA KEVENLLY PONTES; ALVES, SOFIA TERESA DE CARVALHO SILVA (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-11-27)
    According to the development of technology, its range to many audiences and the challenges faced by learning Portuguese and Mathematics in kindergarten, this project aims to develop Aimons, an educational digital game for ...
  • Álgebras de Koszul e resoluções projetivas 

    Medeiros, Francisco Batista de; http://lattes.cnpq.br/1401393432387705 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralOutroPrograma de Pós-Graduação em Matemática do Instituto de Matemática e Estatística da Universidade de São PauloOutroIFRN, 2009-02-26)
    In this work we study some features of Koszul algebras as, for example, the way that they are related with their Yoneda algebras. We describe the Yoneda algebra of a monomial algebra and as an application we construct a ...
  • Dimensão global forte e complexidade na categoria derivada 

    Medeiros, Francisco Batista de; orcid.org/0000-0003-2510-8483; http://lattes.cnpq.br/1401393432387705 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralOutroOutroIFRN, 2014-11-28)
    We introduce in this thesis a definition of complexity in the derived category of bounded above complexes of modules over a finite dimensional k-algebra. One of our result shows a relationship between the complexity of ...
  • O ensino de números primos através de problemas abertos 

    Silva, Jáfia Gileane de Lima; http://lattes.cnpq.br/5278731644930357 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-03-19)
    This study aims to work on the prime numbers emphasizing their historical importance, as well as presenting the Goldbach Conjecture from a historical and theoretical perspective, exposing it as a form of teaching for prime ...
  • Geometria analítica 

    Pacheco, Robson Santana (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2008-11-10)
  • Jogos matemáticos: experiências no PIBID  

    Engelmann, Jaqueline (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2015)
  • Matemática e música em uma sequência didática para o ensino de frações no 7º ano do ensino fundamental 

    Faustino, Maria Joalice Azevedo; http://lattes.cnpq.br/2675497951101757 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-04)
    This is a monograph for the completion of the Licentiate in Mathematics course at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte - Campus Santa Cruz. It investigated, through bibliographical ...
  • Práticas de ensino de Língua Portuguesa e Matemática: da formação docente na EaD à transposição didática em sala de aula 

    Santos-Marques, Ivoneide; Diniz, Magda; Silveira, Marília (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2022-06-27)
  • Probabilidade e estatística: uma análise acerca da abordagem no ensino médio público de Natal 

    França, Thaíse Suely de; http://lattes.cnpq.br/9112549353384575 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-09-24)
    The thematic of this work is the teaching of Probability and Statistics in High School. The objective is to investigate the approach taken to the study of Probability and Statistics in High School in the state schools of ...
  • O problema da trissecção do ângulo 

    Guanabara, Lucas Matheus Augusto Olimpio; http://lattes.cnpq.br/3695975538646224 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-08)
    The problem of angle trisection is part and parcel of a set geometrical constructions problems from the Ancient Greece, which were looking for your solutions just using ruler and compass. In this regard, this works approaches ...
  • Projetos e ações em ensino de ciências naturais na matemática 

    Oliveira, Kelvin Barbosa de; Prado, Maria Raimunda Matos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2015)
  • Recursos digitais e metodologias inovadoras no ensino de Ciências Naturais e Matemática 

    Junior, Airton; Gomes, Bruno; Souza, Gustavo; Silva, Thayse (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2022-11-30)
  • Reserva de vagas e desempenho acadêmico no IFRN: um estudo a partir dos coeficientes de rendimento 

    Araújo, Adélia; http://lattes.cnpq.br/7046442973064237 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-03-11)
    Mathematics is present and guides the lives of all, regardless of their social performances. In this way, their presence in educational environments is indispensable, as well as in the processes of entry that contain basic ...
  • Tradução comentada da obra "novos elementos das seções cônicas" (Philippe de La Hire- 1679) e sua relevância para ensino de matemática  

    Quaranta Neto, Francisco (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2013)
  • O uso de jogos no ensino das quatro operações matemáticas para alunos com transtorno do espectro autista: uma pesquisa bibliográfica 

    Lima, Raquel Ferreira de; 70954201493; https://lattes.cnpq.br/5759877364469781 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2022-09-02)
    We know that Mathematics encompasses concrete and abstract elements, and those that are abstract, make learning and understanding the content even more complicated for students with Autism Spectrum Disorder, so we bring ...