Itens para a visualização no momento 1-9 of 9

  • BORBOREMA POTIGUAR: REALIDADE DA EDUCAÇÃO BÁSICA 

    Silva, Rosângela; Nascimento, Venícius; Nóbrega, Cristiane (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-09-04)
    This paper, based on an expository documentary research, is dedicated to analyzing public policies for the development of education in the Borborema Potiguar / RN microregion and what are the results of these policies, in ...
  • Corpo, cinema e educação: cartografias do ver 

    Lima Neto, Avelino Aldo; Nóbrega, T. P. (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2015-01-02)
    The research in Education finds in the cinema a new investigative field of exploration. Furthermore, when the object of interest is related to the body in its various nuances - educational, cultural, social historical, ...
  • O curso de engenharia elétrica do IFPB no cenário da expansão da educação superior no brasil e os desafios para uma formação humanística 

    SOUZA, Francisco das Chagas Silva; SILVA, Silvia Helena dos Santos Costa (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-07-01)
    This article is about the Higher Education policy, focusing on the Electrical Engineering undergraduation course at Instituto Federal da Paraíba - IFPB, Campus João Pessoa. Two objectives orientate the discussion: investigating ...
  • Educação profissional no Brasil: uma trajetória de dualidade e exclusão 

    Nóbrega, Erickson Faustino da; SOUZA, Francisco das Chagas Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-12-30)
    This paper deals with the use of education in Brazil as a historical strategy of domination, submission and class exclusion. It has the dualism of Brazilian education as its central point, in other words, the separation ...
  • A escola para o jovem: representações de alunos em situação de distorção idade-série no município de Areia Branca-RN 

    SILVA, Alexsandra Moura da; SOUZA, Francisco das Chagas Silva; MEDEIROS NETA, Olívia de Morais (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-07-01)
    This study aims to examine how adolescents in age-grade and social vulnerability, students of a public school in the municipality of Areia Branca-RN, realize the educational institution where they live. The approach of ...
  • Evasão no ensino à distância: um estudo de caso no curso de segurança do trabalho no campus São Gonçalo do Amarante – RN 

    Oliveira, André (Centro de Investigação em Educação (CIEd). Instituto de Educação. Universidade do Minho. Braga-Portugal., 2013-12)
    É notável o crescimento quantitativo pelo qual passaram nos últimos anos os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia por todo o Brasil. No estado do Rio Grande do Norte não foi diferente. Ao se ...
  • La docencia en las reflexionas de alumnos de la licenciatura en matemática (Mossoró/RN-Brasil) 

    Souza, Francisco das Chagas Silva; Nascimento, Augusto Sávio Guimarães do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-06-01)
    This article has its origins in a research entitled “(Auto)biographical narratives in teacher training: an experience in mathematics course”, which was developed in the period from 2012 to 2013 in Instituto Federal de ...
  • Licenciaturas nos institutos federais: a produção acadêmica sobre o estágio supervisionado 

    Martins, Priscila Akla da Silva; Nascimento, Augusto Sávio Guimarães do; Souza, Francisco das Chagas Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-12-01)
    In the last decade, there has been a strong expansion of undergraduate courses at the Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia (IFs) [Federal Institutes of Education, Science and Technology (IFs)]. As the ...
  • Memórias da escola e escolarização 

    Souza, Francisco das Chagas Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-08-01)