Navegação Humanas por assunto "Educação"
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
-
BORBOREMA POTIGUAR: REALIDADE DA EDUCAÇÃO BÁSICA
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-09-04)This paper, based on an expository documentary research, is dedicated to analyzing public policies for the development of education in the Borborema Potiguar / RN microregion and what are the results of these policies, in ... -
Corpo, cinema e educação: cartografias do ver
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2015-01-02)The research in Education finds in the cinema a new investigative field of exploration. Furthermore, when the object of interest is related to the body in its various nuances - educational, cultural, social historical, ... -
O curso de engenharia elétrica do IFPB no cenário da expansão da educação superior no brasil e os desafios para uma formação humanística
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-07-01)This article is about the Higher Education policy, focusing on the Electrical Engineering undergraduation course at Instituto Federal da Paraíba - IFPB, Campus João Pessoa. Two objectives orientate the discussion: investigating ... -
De escola de aprendizes artífices aos Institutos Federais: a transformação na educação profissional brasileira
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2020-01-01)This work aims to discuss the evolution of the Brazilian professional education, based on the changes in institutionality of the Federal Network of Professional and Technological Education, since the founding of the ... -
Educação profissional no Brasil: uma trajetória de dualidade e exclusão
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-12-30)This paper deals with the use of education in Brazil as a historical strategy of domination, submission and class exclusion. It has the dualism of Brazilian education as its central point, in other words, the separation ... -
A escola para o jovem: representações de alunos em situação de distorção idade-série no município de Areia Branca-RN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-07-01)This study aims to examine how adolescents in age-grade and social vulnerability, students of a public school in the municipality of Areia Branca-RN, realize the educational institution where they live. The approach of ... -
Evasão no ensino à distância: um estudo de caso no curso de segurança do trabalho no campus São Gonçalo do Amarante – RN
(Centro de Investigação em Educação (CIEd). Instituto de Educação. Universidade do Minho. Braga-Portugal., 2013-12)É notável o crescimento quantitativo pelo qual passaram nos últimos anos os Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia por todo o Brasil. No estado do Rio Grande do Norte não foi diferente. Ao se ... -
La docencia en las reflexionas de alumnos de la licenciatura en matemática (Mossoró/RN-Brasil)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-06-01)This article has its origins in a research entitled “(Auto)biographical narratives in teacher training: an experience in mathematics course”, which was developed in the period from 2012 to 2013 in Instituto Federal de ... -
Licenciaturas nos institutos federais: a produção acadêmica sobre o estágio supervisionado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-12-01)In the last decade, there has been a strong expansion of undergraduate courses at the Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia (IFs) [Federal Institutes of Education, Science and Technology (IFs)]. As the ... -
Memórias da escola e escolarização
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2015-08-01)