| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Humanas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Humanas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA E TECNOLÓGICA NO CURSO DE TECNOLOGIA EM GESTÃO AMBIENTAL DO IFRN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
1_REdLi.2024.3.pdf (377.9Kb)
Data
2024-12-18
Autor
Paula, Jardel Dantas de
Silva, Wanderson Justino da
Silva, Gessica Janiely Barbosa da
Nunes, Albino Oliveira
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Scientific and Technological Literacy (STL) is an important objective that, in one of its interpretations, aims to foster understanding of the modern world. Thus, its role in correlating influences within the educational context—where STL is regarded as a necessity across various fields of knowledge—has frequently been highlighted in the literature as a potential pathway for shaping socially critical and autonomous agents. This article aims to analyse the STL provided to students in the Higher Education Technology course in Environmental Management at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, with the objective of identifying potential issues affecting the process. Upon evaluating the data obtained from the research, it is noticeable that the majority of respondents show evidence of a critical education in STL, acknowledging the role of Science and Technology (S&T) in socio-environmental threats.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2851
Coleções
  • Humanas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015