| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Humanas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Humanas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

De escola de aprendizes artífices aos Institutos Federais: a transformação na educação profissional brasileira

Thumbnail
Visualizar/Abrir
3_REdLi_2020.1.pdf (792.6Kb)
Data
2020-01-01
Autor
Guerra, Carmem Ariane Filgueira de Medeiros
Nunes, Albino Oliveira
Pontes, Sandra Renuzia de
Santos, Fábio Alexandre Araújo dos
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This work aims to discuss the evolution of the Brazilian professional education, based on the changes in institutionality of the Federal Network of Professional and Technological Education, since the founding of the School of Apprentices and Artisans, to the current Federal Institutes of Education, Science and Technology. The research in question is characterized as documentary and qualitative, and has, as first results, the change in these institutions' objectives, that go from an assistentialist mission with a "mechanical" character, to institutions offering various modalities and levels of education, starting to understand professional education as a strategy of national development, and not as just a tool for labor professionalization.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2635
Coleções
  • Humanas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015