Navegação Sociais aplicadas por data do documento
Itens para a visualização no momento 21-34 of 34
-
Clasificación de los residentes según el apoyo al desarrollo turístico en comunidades indígenas una tipología empírica basada en el cluster analysis
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2019-01-02)The study aimed to classify the residents living in indigenous communities Eleotérios of Catú, in different groups, based on their perception of tourism impacts, community attachment and tourism development support. It ... -
Análise da percepção dos estudantes do Ensino Médio sobre a importância da Química
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2019-05-01)This work aims to understand the perception about Chemistry and Chemistry learning of integrated high school students, thus, it analyzes the knowledge level of the students of the Construction and Information Systems ... -
Mapeamento e diagnóstico do mercado na microrregião Angicos: estudo nas cidades de Angicos e Lajes: relatório C
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2019-12-12) -
Mapeamento e diagnóstico do mercado na microrregião Angicos: estudo nas cidades de Lajes e Angicos: relatório B
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2019-12-12) -
Mapeamento e diagnóstico do mercado na microrregião Angicos: estudo nas cidades de Lajes e Angicos: relatório J
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2019-12-12) -
Mapeamento e diagnóstico do mercado na microrregião Angicos: estudo nas cidades de Angicos e Lajes: relatório H
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2019-12-12) -
Mapeamento e diagnóstico do mercado na Microrregião Angicos: estudo nas cidades de Angicos e Lajes - relatório G
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilLajesIFRN, 2019-12-12) -
Turismo de base local e cultura: uma análise da relação entre o apoio ao turismo e seus antecedentes em comunidades indígenas e quilombolas no Rio Grande do Norte (Brasil)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2020-02-19)The present study sought to expose the residents' perceptions of indigenous and quilombola communities, as well as their longings, desires and needs, in an attempt to promote the empowerment of these groups, ... -
Cenário dos repositórios institucionais: a realidade dos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021)In order to expand the visibility and dissemination of academic and scientific output, some educational institutions started to make use of Institutional Repositories (IR), technological tools that emerged from the global ... -
Um olhar docente sobre as relações ciência, tecnologia e sociedade/ CTS no ensino médio integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2021-01-30)The present article aims to understand the views of teachers on various Federal Institutes campi about the Science, Technology and Society (STS) relationships, with the goal to understand the formation of the teacher and ... -
El juicio de admisibilidad en el procedimiento administrativo disciplinario federal del Brasil. Análisis a partir ley de delitos de abuso de autoridad
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteUruguaiNatal - CentralIFRN, 2021-12-09)It can be said that the purpose of a summary administrative investigation is to enable the robust design of the judgment of admissibility, and to avoid reckless and confusing disciplinary procedures that turn everlasting ... -
Análise de domínio de políticas institucionais de acesso aberto no Brasil
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2022)Introduction:Open Access to scientific literature is a movement that has been developing for more than two decades and has become more complex as a domain of knowledge. Because ofthe advances in thisarea,someinstitutions ... -
Questões sociocientíficas: um caminho possível para a promoção da alfabetização científica e tecnológica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2022-01-01)Scientific and technological advances are present throughout the social sphere, offering contributions to society, but also losses. Considering these aspects, it is essential to discuss science and technology in science ... -
Estado da Arte : apicultura no ensino
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2023-09-01)Updating on alternative teaching methods is important to develop classes that promote more concrete learning, aiming not only to reach a minimum score required by the school, but that the contents can be understood by ...