Navegação Tecnologia em Marketing por título
Itens para a visualização no momento 1-20 of 35
-
Aprendizado além da sala de aula: o Studio Criativo como prática profissional em marketing.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2023-07-05)The objective of this work is to report the activities developed by the student during the period of performance at Studio Criativo extension project, as a scholarship holder. From this perspective, he had the opportunity ... -
Avaliação da marca “Motta´s Eventos” sob a ótica dos clientes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019)The market is becoming increasingly competitive, due to globalization that allowed free trade, allowing the existence of a diversity of products and services in the same segment. Thus, consumers have the power of choice, ... -
Desenvolvimento de um sistema de gestão de fluxo de caixa para a CN baterias
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019) -
Estágio supervisionado em marketing: relato de experiências e contribuições significativas no processo de formação da carreira profissional praticada na incubadora tecnológica do campus João Câmara (ITJC)
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2023-02-07)This report aims to lecture about the professional practice operationalized in the Technological Incubator of João Câmara Campus - ITJC, intending to relate the learning acquired during the formation of the higher education ... -
Uma estratégia promocional sobre a valorização do patrimônio cultural do município Martins-RN utilizando os quadrinhos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2018)Considering that the construction of a comic magazine for the city of Martins, (RN) Rio Grande do Norte, is something innovative, the research approaches oral history in order to rescue the stories and evidence the ... -
O feminismo como uma estratégia de marketing: um estudo de caso sobre os filmes de princesas da Disney
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019)The present work deals with a case study about the image of women, based on the image of feminism of equality, identified by Disney as an external force and used as a strategic marketing tool for princess films over time. ... -
Formação de preço e visibilidade mercadológica do empreendimento da artesã Dona Rô
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-27) -
Gespública: um estudo do critério cidadãos em uma secretaria municipal de educação
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021-04-19)The present study conducts an assessment of the performance of the Municipal Department of Education, Culture and Sport of the city of Poço Branco-RN in relation to GESPÚBLICA, specifically on the citizen-user criterion. ... -
A influência da sazonalidade em uma empresa produtora de ração, no Estado do Rio Grande do Norte
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2018-12-12) -
Marketing de relacionamento: adequação do programa sócio torcedor do América Futebol Clube do Rio Grande do Norte
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2018-12-11)The América Futebol Clube, from the city of Natal in Rio Grande do Norte, is going through a phase that accumulates failures in the period from 2014 to 2017. This has affected the number of supporters. Therefore, the main ... -
Marketing de relacionamento: em busca da fidelização dos clientes da empresa Doggy & Kitty Pet Shop
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-21)The market environment and its conflicting instabilities require organizations to take actions that make their conviviality more and more conducive, pleasant and advantageous to their clients. The act of becoming a loyal ... -
Marketing digital em organização da sociedade civil: um estudo de caso em associação de deficientes físicos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019) -
Marketing promocional como ferramenta propulsora de otimização de resultados: o caso da Pirrita Metais
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017) -
Marketing promocional como forma de captação e fidelização de clientes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-28) -
Merchandising nos supermercados de pequeno porte: um estudo sobre os mercadinhos da Zona Norte de Natal/RN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019-12-18)In the retail market scenario, there are numerous marketing actions used by large supermarket chains, seeking to maintain or expand their customer base. It can be inferred that the intention of small establishments in this ... -
Modelagem de um processo de negócio crítico baseada no método BPMN: uma pesquisa-ação realizada em uma escola da Zona Norte de Natal
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2018-12-13) -
Orientação estratégica de marketing social para organizações do terceiro setor: o caso da ADEFERN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-21)In recent years nonprofits have gained prominence on the social stage due to emerging social issues often neglected by the government. In this context, the importance of maintaining the performance of these entities ... -
A percepção dos consumidores sobre o consumo ecologicamente consciente no segmento alimentício
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021-05-04)Environmental responsibility is a trend and is part of the strategies of companies in the food industries. Sustainable thinking has been the subject of discussion in society and in view of the socio-environmental demands, ... -
Planejamento estratégico de marketing: um estudo desenvolvido em um pet shop situado na Zona Norte de Natal
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-13)This work aimed to develop a strategic marketing plan for Doggy Kitty LTDA, a microenterprise in the branch of pet shop, located in the North Zone of the city of Natal / RN. To make the study viable, it was necessary to ... -
Plano de comunicação: empresa Edileuza doces finos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2021)The present study consists of proposing a communication plan for the company Edileuza Doces Finos, a candy store in the north of Natal/RN, aiming to attract, conquer and retain more customers. For this, the current situation ...



















