Itens para a visualização no momento 1-12 of 12

  • Abordagem histórica no ensino das Leis de Newton no ensino médio: uma análise de livros didáticos 

    Silva, Wisllane de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-02)
    This monograph presents reflections about the historical approach of Newton's Laws to the teaching of Physics in High School. The study was carried out by means of a bibliographic study about this content, based on the ...
  • Uma análise sobre a ocorrência do termo microgravidade em livros didáticos do 1º ano do ensino médio 

    Silva, Gilclécia Barbosa da; http://lattes.cnpq.br/6215269328700012 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-12-13)
    This work has the aim to analyze didactic books of the discipline of Physics of the National Program of the Didactic Book, normally adopted in the 1st year of the High School with regard to the term microgravity. It is ...
  • As aplicações da física quântica no cotidiano: uma análise dos livros de física do ensino médio 

    Oliveira Neto, João Victor de; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2778055A7&tokenCaptchar=03AOLTBLRPMV8bZ6-PrpsNnr2K_kFxrSJiXnD3pDYeOiUQbc0kYRid5PGAHbeglIcPU4qs7MVs3heU8TO296ZReASpIAH-JbtGFcji-EBuzP90bwHMEOQGmwHB9oSGBNzWwKFauQjpc6o4Tx39p6vU3SJme5IdH1MFALHy8a0kfwlHatjK7zs-UjJXOPEUyrEYTDbVxh5Oro0rfBQLHGcbADwlMc8JEXlfcDeZ0dHF-beKdEnXjjvCeRovXvJKTNCDos6PqWb6ujsFwJaFsTopoCQhuOKQlCJ7HYMNuXdvtWqAxibUkjzD0pysYXujHT2kUv5WVLsQbmXzVA1zoQ0r64tH5nEZewwwNmJHlbCvJ64iAdErH9zZVd-8TsI1yCwzQ19qidaTyx-lUA84l3addI9ErXUpTU8tMPs4lHpezxS2ICCGFA1P_jzjGwiudqJaHV9w2kVqbxPT8lzqIMY6ASv4Co0WwAbdOg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-07-30)
    Throughout the history of mankind, the observation of natural phenomena and the claim to control over them have enabled man to develop ever more. With the advent of quantum physics in the early twentieth century, the ...
  • O conceito de antimatéria e uma análise da sua utilização em aulas de física do ensino médio 

    Silva, Francisco Múcio Ferreira da; http://lattes.cnpq.br/3988632742802699 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-10-27)
    This research seeks to present how the concept of antimatter emerged, some of its applications and suggest a teaching proposal to be used in high school. Initially, a brief review of the content of antimatter is presented, ...
  • O ensino de ciências na educação de jovens e adultos na escola municipal professora Elita Barbosa da Fonseca – Tangará/RN 

    Bernardo Neto, João Cassimiro; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-21)
    In this monograph at the end of the undergraduate course in Physics of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz, we developed a thematic around the teaching of ...
  • O ensino de física no contexto das questões ambientais: uma proposta experimental para a sala de aula 

    Maia, Márcia Rejane dos Santos Gomes; http://lattes.cnpq.br/1204972252455284 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2021-02-23)
    We understand population growth in urban areas as one of the main causes of climate change. The unbridled consumption of natural resources and the uncontrolled emission of GHG (greenhouse gases) are analyzed by researchers ...
  • Um estudo sobre a solução de Schwarzschild 

    Medeiros, Marcos Genilson da Silva; http://lattes.cnpq.br/8781456331777571 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2022-12-12)
  • Um estudo sobre os problemas do horizonte e da planura do modelo cosmológico padrão 

    Oliveira, Lizandra Magna dos Santos; http://lattes.cnpq.br/2416353114586139 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-08-04)
  • A gravidade newtoniana e einsteiniana não é só uma dicotomia conceitual 

    Silva, Maria Adna Sena da; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K2170761H1&tokenCaptchar=03AOLTBLRAAsRuXwPCA8Y6JClBx8n3gDwk7pArQFjQ5BAoF3s1imoT1QnRhMkCIV1vvWMawxqbxQ-8AJbqXeg_QGQbqNa7bHFi7EkYyiXoYy-04rrt9DvthgoBd8l7iqg3d8rCK21ulHKlWj89FR4NIN8jSXBEFPYPLlohGFp2hfJDbyi1IdneTi_6eqtX3xsXWF5_vtNOPfxwAmTktViSpOvy7NUmlCMrypEv1HPoHU081x2c7ecsO3vRDw0WyMJv16A5hO--jlodto-Fxl5_QTafOwdBIqz15gzQ6HRe8L30b3ua9NIIwMHQA4tzRPElcvglhbw0i_OWz9u3yEwUfxmcWn_v7Ho9-iMybTzbjtr2ucghU03y7lo2O-9lYxDvQl70f2Nf1lkQwYwz2B200MKKozNyXNy0ZhgyyOVEYo2yzaTxzhUWUyYYrEnpSR49ifTM8U5YAnMRD6UyVGmpd81NdhFIoOihgg (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-08-12)
    One of nature's most notorious and simple observations is that if you hold a stone on your hand and drop it, the stone falls. Why does it happen? The answer is: - Gravity. It was Isaac Newton (1643-1727), one of the most ...
  • Uma introdução ao estudo de ondas gravitacionais 

    Cardoso, Paulo Manoel da Silva; http://lattes.cnpq.br/8304701255041877 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-17)
  • Proposta de atividade de verificação de aprendizagem sobre associação de lâmpadas com uso do simulador PhET. 

    Ferreira, Márcio Magnos Jacinto; http://lattes.cnpq.br/7642970426549416 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-12-12)
    This paper aims to verify students' learning regarding the content of lamp associations using the PhET simulator as a didactic resource and the application of an activity script, aimed at high school students in general. ...
  • O uso de simuladores flash no ensino da formação de imagens em espelhos planos e esféricos 

    Amurin, Ailton Soares de; http://lattes.cnpq.br/0002701308096006 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-06-10)
    And the difficulties faced in the teaching of Physics in the secondary schools scattered throughout the country are well known. This monograph aims to analyze the advantages and the contributions that these ...