| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Matemática
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O uso do cubo mágico como estratégia de ensino de permutações e funções

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC da estudante Marlene Gorete de Araújo (2.056Mb)
Data
2016-05-12
Autor
Araújo, Marlene Gorete de
http://lattes.cnpq.br/8280180946409003
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
The teaching of Math, although presenting improved in recent years, still faces difficulties when it comes to teaching and learning. The use of games in mathematics classes has been one of the possible ways of solving such problems. This success is given by the peculiar features of this tool, as motivation in the classroom, the rupture of the traditional teaching model and the awakening of creativity and criticality. In this perspective, this study aimed to show, through bibliographical research, the Magic Cube offers contributions to teaching of Permutations and Functions, as through this game is possible to build and or find some Mathematical concepts. At the end of the analysis, it could be seen that the use of the Magic Cube, as a didactical resource, is a viable proposal because their capacity to motivate and demonstrate to student that mathematics is beyond the limits of the school environment.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/837
Coleções
  • Licenciatura em Matemática
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015