| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Discentes do campo em tempos de pandemia : um estudo de caso na Escola Municipal Jessé Freire – Pedro Velho/RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Silva_discentes_2023 (691.3Kb)
Data
2023-04-28
Autor
Silva, Júlia Carolina Ferreira da
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
With the health crisis of the new coronavirus, several transformations were circumvented in the most different areas of society, and in education, a change in the way of teaching was established. In view of the contingent situation of peasant schools, it was thought to analyze how teaching was during the pandemic, in these spaces, in this sense, the present work has the main objective of understanding the main challenges faced by EJA students from rural schools. during the pandemic. In terms of methodology, the research present in the work concerns the qualitative, descriptive, objective, exploratory and basic nature. From the results obtained, it is concluded that the public of EJA in the countryside faces a serious digital exclusion, and it denotes a setback in relation to society in general, since the internet is currently one of the main vehicles of information. Not only, it is clear that the main problems of the field and the needs of the EJA have not been repaired, because, recently with the pandemic, they all stood out in an ascending way.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2837
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015