| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Uma proposta de aula expositiva sobre fibra óptica: sua ciência e tecnologia no ensino médio e tecnológico

Thumbnail
Visualizar/Abrir
JONATHA RODRIGUES COSTA.pdf (2.154Mb)
Data
2023-02-08
Autor
Costa, Jonatha
http://lattes.cnpq.br/9441215733524112
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Historically, in the common sense, Physics has been restricted to being a specific discipline for memorizing formulas, performing calculations and doing enough to move forward in the school years and in technical and technological training. Given this scenario, the use of experiments based on prior knowledge that students may have pre-conceived to, from then on, introduce new concepts and situations in which they can deepen what they already have as learning is a effective way to change the perspective of what it is to study Physics. This work aims to develop a proposal for an expository class that allows the relationship between the concepts of geometric optics, more precisely, reflection, refraction and total internal reflection of light, with the use of experiments and exposure of simple and everyday materials that makes teaching Physics more enjoyable. In this way, the methodology used to form the proposal for an expository class is based on the formulation of 2 meetings, each containing 2 classes of 45 minutes each. In these classes, experiments built to reinforce the theoretical foundation will be used, namely: the Tyndall bottle; demo panel of a fiber optic cable (compared with coaxial cable), and a basic data-by-light circuit. The proposal brings physical concepts closer to the facts of the reality we live in, boosting the students' cognitive capacity and reinforcing the importance of teaching.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2301
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015