Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • Análise combinatória no ensino médio: uma proposta para além do livro didático 

    Melo, Amanda Raphaela Pachêco de; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-09-24)
    The Combinatorial Analysis is inserted among the mathematical contents worked in High School and was constituted as the object of study of the research of this monograph basis. In this paper, we aim to map to reflect on ...
  • Uma análise sobre a ocorrência do termo microgravidade em livros didáticos do 1º ano do ensino médio 

    Silva, Gilclécia Barbosa da; http://lattes.cnpq.br/6215269328700012 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2018-12-13)
    This work has the aim to analyze didactic books of the discipline of Physics of the National Program of the Didactic Book, normally adopted in the 1st year of the High School with regard to the term microgravity. It is ...
  • O ensino das leis de Kepler com o uso do simulador planetary orbit 

    Silva, Kedma Dantas da; http://lattes.cnpq.br/0928864456427807 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-03-06)
    This monograph has as its theme the Kepler Laws that are fundamental for the understanding of the movements of the planets, of the natural and artificial satellites and of any body that orbits another under the influence ...
  • Um estudo sobre a percepção de alunos do ensino médio acerca do trabalho do cientista 

    Oliveira, Moisés Medeiros de; https://lattes.cnpq.br/6640088237851231 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2023-12-18)
    ABSTRACT This article investigates high school students' perception of scientific work, with a specific focus on a school in the interior of Rio Grande do Norte. To contextualize this analysis, the research is based on ...
  • Um estudo sobre eclipses para o ensino de física no ensino médio: um diálogo entre o conceitual e o uso das tecnologias 

    Bernardino, Jandson Wendell da Silva; http://lattes.cnpq.br/6811495063821189 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2016-12-22)
    This is a monograph for the conclusion of the course in Physics degree from the Institute of Education, Science and Technology of do Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz. The ...
  • Probabilidade e estatística: uma análise acerca da abordagem no ensino médio público de Natal 

    França, Thaíse Suely de; http://lattes.cnpq.br/9112549353384575 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-09-24)
    The thematic of this work is the teaching of Probability and Statistics in High School. The objective is to investigate the approach taken to the study of Probability and Statistics in High School in the state schools of ...
  • Resolução de triângulos e suas congruências: uma proposta didática para o ensino médio utilizando o geogebra 

    Gonçalves, José Daniel de Lima; http://lattes.cnpq.br/4548958807005205 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-14)
    Geometry has been studied throughout human history by various peoples, each of whom has developed methods for solving problems involving areas of different plane figures such as triangles. In the 21st century it is already ...