Itens para a visualização no momento 1-8 of 8

  • Análise da percepção dos estudantes do Ensino Médio sobre a importância da Química 

    Rodrigues, Sarita Cavalcante; Viola, Giordano Gubert; Nunes, Albino Oliveira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2019-05-01)
    This work aims to understand the perception about Chemistry and Chemistry learning of integrated high school students, thus, it analyzes the knowledge level of the students of the Construction and Information Systems ...
  • De escola de aprendizes artífices aos Institutos Federais: a transformação na educação profissional brasileira 

    Guerra, Carmem Ariane Filgueira de Medeiros; Nunes, Albino Oliveira; Pontes, Sandra Renuzia de; Santos, Fábio Alexandre Araújo dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2020-01-01)
    This work aims to discuss the evolution of the Brazilian professional education, based on the changes in institutionality of the Federal Network of Professional and Technological Education, since the founding of the ...
  • Discutindo as atitudes e crenças sobre a química de estudantes do ensino técnico integrado em eletrotécnica 

    Nunes, Albino Oliveira; Nunes, Albano Oliveira; Medeiros, Lucas Oliveira de; Silva, Allison Ruan de Morais (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2016-01)
    The advancment of science and technology in our society gave way for a crescent demand in Scientific and Technologic Literacy (SCL) for the general population. In this context, Chemistry plays an important role not only ...
  • Estado da Arte : apicultura no ensino 

    Queiroga, Jackson de Sousa; Nunes, Albino Oliveira; Moura Neto, Luís Gomes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2023-09-01)
    Updating on alternative teaching methods is important to develop classes that promote more concrete learning, aiming not only to reach a minimum score required by the school, but that the contents can be understood by ...
  • Um olhar docente sobre as relações ciência, tecnologia e sociedade/ CTS no ensino médio integrado 

    Rodrigues, Sarita Cavalcante; Nunes, Albino Oliveira; Nunes, Albano Oliveira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2021-01-30)
    The present article aims to understand the views of teachers on various Federal Institutes campi about the Science, Technology and Society (STS) relationships, with the goal to understand the formation of the teacher and ...
  • Questões sociocientíficas: um caminho possível para a promoção da alfabetização científica e tecnológica 

    Almeida, Danielle Pereira de; Sales, Elaine Cristina do Nascimento Sousa; Nunes, Albino Oliveira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2022-01-01)
    Scientific and technological advances are present throughout the social sphere, offering contributions to society, but also losses. Considering these aspects, it is essential to discuss science and technology in science ...
  • As relações ciência–tecnologia–sociedade-ambiente (CTSA) e as atitudes dos licenciandos em química 

    Nunes, Albino Oliveira; Dantas, Josivânia Marisa (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróIFRN, 2011-12-13)
    Las actitudes y las creencias sobre las relaciones ciencia-tec- nología-sociedad-ambiente desempeñan un papel relevante en la visión del profesor de ciencias y, por tanto, en la visión que transmite a sus estudiantes. Este ...
  • As relações CTSA na licenciatura em química : uma proposta de recurso didático voltado ao sertão nordestino 

    Nunes, Albino Oliveira; Dantas, Josivânia Marisa; Di Souza, Luiz (Sidnei Quezada, 2013)
    O presente artigo descreve a elaboração de recurso didático sobre as relações CTSA voltada ao curso de licenciatura em química ofertado pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN). O referido material compõe ...