Navegação por autor "http://lattes.cnpq.br/9418083462999493"
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
-
Abordagem histórica no ensino das Leis de Newton no ensino médio: uma análise de livros didáticos
Silva, Wisllane de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-02)This monograph presents reflections about the historical approach of Newton's Laws to the teaching of Physics in High School. The study was carried out by means of a bibliographic study about this content, based on the ... -
Análise combinatória no ensino médio: uma proposta para além do livro didático
Melo, Amanda Raphaela Pachêco de; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-09-24)The Combinatorial Analysis is inserted among the mathematical contents worked in High School and was constituted as the object of study of the research of this monograph basis. In this paper, we aim to map to reflect on ... -
O ensino de ciências na educação de jovens e adultos na escola municipal professora Elita Barbosa da Fonseca – Tangará/RN
Bernardo Neto, João Cassimiro; http://lattes.cnpq.br/4441893523723638 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2017-02-21)In this monograph at the end of the undergraduate course in Physics of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz, we developed a thematic around the teaching of ... -
O ensino do conceito de função com uso do excel em uma proposta didática para o ensino médio
Rocha, Luiz Carlos da Silva; http://lattes.cnpq.br/9784809609525666 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-08)The concept of a function is fundamental not only to Mathematics, but to science in general. Thus, in view of issues that involve difficulties in learning this concept, the objective is to study the functions through a ... -
Formação docente na licenciatura em matemática na percepção de egressos (2012-2022)
Mousinho, John Iverson Nascimento; http://lattes.cnpq.br/0573433433807952 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-05-04)The present work conducts a study on teacher training in mathematics and the obstacles of the labor market from the perception of graduates of the Degree in Mathematics course in the face-to-face modality of the Federal ... -
Matemática e música em uma sequência didática para o ensino de frações no 7º ano do ensino fundamental
Faustino, Maria Joalice Azevedo; http://lattes.cnpq.br/2675497951101757 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-04)This is a monograph for the completion of the Licentiate in Mathematics course at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte - Campus Santa Cruz. It investigated, through bibliographical ... -
Probabilidade através da utilização do Jogo “corrida de cavalos”: uma proposta para o 8º ano do ensino fundamental
Alves, Karla Franciane Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/9597468099309451 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-04-26)The study of probability is considered of paramount importance for the formation of the individual, given that it should arouse enthusiasm and help in improving the students' critical sense so that they are able to participate ... -
Resolução de triângulos e suas congruências: uma proposta didática para o ensino médio utilizando o geogebra
Gonçalves, José Daniel de Lima; http://lattes.cnpq.br/4548958807005205 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2023-02-14)Geometry has been studied throughout human history by various peoples, each of whom has developed methods for solving problems involving areas of different plane figures such as triangles. In the 21st century it is already ...