Navegação por título
Itens para a visualização no momento 146-165 of 2110
-
Aplicação do método de avaliação heurística no sistema Compre Perto
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2023-02-01)The present work intends to present the application of the heuristic evaluation method in the sales flow of the Compre Perto system, with the objective of identifying which usability heuristics were violated in the ... -
As aplicações da física quântica no cotidiano: uma análise dos livros de física do ensino médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilSanta CruzIFRN, 2019-07-30)Throughout the history of mankind, the observation of natural phenomena and the claim to control over them have enabled man to develop ever more. With the advent of quantum physics in the early twentieth century, the ... -
Aplicativo para controle e gerenciamento de apiário
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNova CruzIFRN, 2021-04-12)Beekeeping is a market that is increasingly consolidating between large and small producers because the activity does not require much investment to start, but the efficient development of the beekeeping activity involves ... -
Um aplicativo social para localização de doadores e receptores de sangue utilizando a plataforma OpenSocial
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2012-01-01)Social networks have gained prominence in recent years due to the ease of interaction provided to its users. The social applications have become fairly attractive, expanding traditional forms of interaction between members ... -
Aprendizagem baseada em problemas: a alfabetização científica no ensino de propriedades coligativas
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2023-06-27)Several factors contribute to the understanding of the world by individuals, one of them is directly linked to science education, its reading from scientific knowledge. For this reason, a relentless pursuit of science ... -
Aprendizagem baseada em problemas: uma adaptação metodológica voltado para circuitos elétricos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2019-12-18)In our daily lives, we are surrounded by various types of electrical circuits in our homes, schools, work, etc., but their identification and understanding is not easy for any citizen. This becomes a problem when it is ... -
AQUAMED – Monitoramento de Acumuladores de Água
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2016-03-18) -
Arborização urbana em praças na Zona Oeste de Natal-RN: avaliação florística, fitossanitária e percepção ambiental de seus usuários
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-08-27)Public squares play an important socio-environmental role in the urban scenario and their afforestation is a heritage that must be known and preserved. In this sense, this work aims to evaluate urban afforestation in ... -
Arquitetura da informação
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilEducação a DistânciaIFRN, 2020) -
Arquitetura de computadores: a visão do software
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2005-11-10) -
Arquitetura de informação para sites acadêmicos: um estudo de caso para o portal do IFRN
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2019-12-12)One of the biggest problems faced by users using the IFRN portal is based on basic search procedures for certain subjects within the site, but the same users are unable to succeed in the results of most of these searches. ... -
A arte da felicidade: duas músicas e uma representação cultural
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Cidade AltaIFRN, 2013) -
A arte digital e a construção coletiva do conhecimento como práxis integradoras na educação profissional e educação de jovens e adultos
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2013) -
A arte rupestre como expressão comunicativa da cultura
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2011-11-10) -
O artesanato como alternativa de trabalho e renda em uma Comunidade Quilombola/Agrovila - estudo de caso
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilIpanguaçuIFRN, 2019-07-03)The artisanal activity is a source of income for a large number of Brazilian families, whether in large centers or in the most distant places, showing a great deal of force in the generation of jobs. At the same time, ... -
Artesanato potiguara: catu dos eleotérios e sagi trabanda
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2018-06-06) -
Articulação do setor produtivo local com a rede federal de educação : um relato de experiência com Pequenas e Médias Empresas do Rio Grande do Norte
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCanguaretamaIFRN, 2020-05-01)One of the main extension activities of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, Brazil (IFRN) is to approach the local productive sector. This engages vocational education ... -
Aspectos culturais no livro didático de língua estrangeira (espanhol) – confluência
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-11-20) -
Assistência estudantil: uma avaliação e reflexão da política de iniciação profissional no Instituto Federal do Rio Grande do Norte/IFRN – Campus Natal-Central
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2015) -
Astronomical Journeys: diffusion and socialization of the knowledge of the sky
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaIFRN, 2016)