| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Gestão escolar : estudo de caso na Escola Estadual Guiomar de Vasconcelos

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Lopes_gestão_2025 (8.109Mb)
Data
2025-03-07
Autor
Lopes, José Domingos da Silva
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Since 1988, the Brazilian Federal Constitution provides for school management to be carried out in a democratic way, that is, with the participation of the entire school community in making pedagogical, administrative, and financial decisions. In this sense, this study aims to identify, if it is democratic, the management of the Guiomar de Vasconcelos State School, located in the municipality of Canguaretama/RN. The methodology is qualitative in nature, and we use as data collection techniques: observation, questionnaires, and semi-structured interviews. The results showed that the management of the school seeks to be democratic, followed a political pedagogical project, built collectively, has participatory councils, and carries out, in the community, administrative, financial, and pedagogical decisions. However, according to some contradictions observed, we consider that the school management model needs improvement in its execution.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2968
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015