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dc.creatorMelo, Anne Caroline Lindolfo de
dc.date.accessioned2025-03-19T16:19:51Z
dc.date.available2023-02-17
dc.date.available2025-03-19T16:19:51Z
dc.date.issued2022-08-01
dc.identifier.urihttp://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2827
dc.description.abstractThe following article seeks to expose the main aspects related to the Degree in Rural Education offered at the IFRN campus Canguaretama together with Education in non-school spaces, exemplifying the concept of man as an active subject having the Free Market of the municipality of Canguaretama / RN as a locus of research . Having the justification of contributing to the studies of this region and to this formation of higher education, valuing work as an educational principle coming from the peasantry; The text reflects on how Education is expressed outside the classroom when using participant observation in market stalls of different sizes, rhythms and days. Appropriating bibliographic research, the theoretical basis during the analysis of data obtained within the realization and monitoring of the activities contained in the work and reports of the fairs brought results corresponding to the purpose of the research, leaving suggestions to future teachers and interested parties to understand how the process of Learning goes far beyond textbooks.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Nortept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIFRNpt_BR
dc.subjectEducação do campopt_BR
dc.subjectCanguaretamapt_BR
dc.subjectFeirapt_BR
dc.subjectReflexãopt_BR
dc.titleReflexões à respeito da educação do campo no contexto da feira livre de Canguaretama/RNpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.creator.Lattes-pt_BR
dc.contributor.advisor1-, -
dc.contributor.advisor1Lattes-pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCanguaretamapt_BR
dc.publisher.initialsIFRNpt_BR
dc.description.resumoO seguinte artigo procura expor os principais aspectos ligados à Licenciatura em Educação do Campo ofertado no IFRN campus Canguaretama junto à Educação em espaços não escolares, exemplificando o conceito do homem como sujeito ativo tendo a Feira Livre do município de Canguaretama/RN como lócus de pesquisa. Tendo a justificativa de contribuir nos estudos desta região e a esta formação de ensino superior, valorizando o trabalho como princípio educativo vindo do campesinato; o texto traz a reflexão em como a Educação se expressa fora da sala de aula ao usar a observação participante em bancas de feira de tamanhos, ritmos e dias distintos. Se apropriando de pesquisa bibliográfica, o embasamento teórico durante a análise de dados obtidos dentro da realização e acompanhamento das atividades contidas no labor e relatos dos feirantes trouxe resultados correspondentes ao intuito da pesquisa, deixando sugestões aos futuros professores e interessados a entender como o processo de aprendizagem vai muito além dos livros didáticos.pt_BR


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