| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Reflexões à respeito da educação do campo no contexto da feira livre de Canguaretama/RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC (13.77Mb)
Data
2022-08-01
Autor
Melo, Anne Caroline Lindolfo de
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The following article seeks to expose the main aspects related to the Degree in Rural Education offered at the IFRN campus Canguaretama together with Education in non-school spaces, exemplifying the concept of man as an active subject having the Free Market of the municipality of Canguaretama / RN as a locus of research . Having the justification of contributing to the studies of this region and to this formation of higher education, valuing work as an educational principle coming from the peasantry; The text reflects on how Education is expressed outside the classroom when using participant observation in market stalls of different sizes, rhythms and days. Appropriating bibliographic research, the theoretical basis during the analysis of data obtained within the realization and monitoring of the activities contained in the work and reports of the fairs brought results corresponding to the purpose of the research, leaving suggestions to future teachers and interested parties to understand how the process of Learning goes far beyond textbooks.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2827
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015