| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Educação indígena da comunidade do Sagi - uma educação tradicional do campo

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC (11.21Mb)
Data
2023-02-01
Autor
Oliveira, Meyriane Costa de
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The present work discusses a perception about the historical and cultural processes of indigenous people who traditionally occupy the space in the countryside. The research subjects mentioned in this work are the indigenous community of Sagi- “Countryside and water peoples”, namely native indigenous fishermen, farmers, collectors, and artisans of the community. The aim of this research is to provoke a clear understanding of who they are as a resistant people and how they can contribute to local education, being knowledgeable of their tradition, their customs and way of fishing life. For education to be recognized by law, it is necessary to approach the realities of this community, understanding who they are, how the process of their own and ancestral education took place, how it resists until today. It is also inevitable to observe if the access to rights happens. Thus, traditional knowledge can be understood as a way of making evident the education of the countryside present there, and, consequently, learning from them, in addition to passing this knowledge on. This can be a way to advance an indigenous education to the following local generations and an instrument for a solid indigenous educational policy in Rio Grande do Norte.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2813
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015