| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Acadêmico em Educação Profissional
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Teses e Dissertações
  • Teses e dissertações defendidas no IFRN
  • Mestrado Acadêmico em Educação Profissional
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Colcha de retalhos : formação de professores no curso de especialização em educação profissional, na modalidade a distância, do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Tese de Laiz Mara Meneses Macedo (914.8Kb)
Data
2023-12-19
Autor
MACEDO, LAIZ MARA MENESES
http://lattes.cnpq.br/7092778708411649
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The research in question analyzes the complex fabric that comprises the teacher education process within the Specialization in Professional Education, in the distance education modality, offered by the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte (Campus Natal Zona Leste). The study investigated the specificities of the curriculum, pedagogical foundations, and the formative perspective involved, as well as the conceptions of the specialization's management team and the Federal Institute regarding the education provided in the aforementioned postgraduate course. Rooted in a descriptive and interpretive method supported by a qualitative approach, semi-structured interviews were employed as the main data collection instrument. Furthermore, documentary research was conducted to gather relevant data sources about the specialization under discussion. Bibliographies, documents, and testimonies were systematized through Discursive Textual Analysis. This recursive movement allowed for the analysis of the produced data and the development of this thesis, which demonstrates how teacher education, in this specific context, revealed itself as an intricate process, intertwined with internal challenges and antagonisms. In this context, the metaphor of sewing represents the construction of a patchwork quilt, with subtle zigzag movements, oscillating between an emancipatory and a pragmatic formation. Teacher education in this particular context is permeated by the struggle between projects and is subject to different views and interests, reflecting the positions of various actors involved in this specialization.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2644
Coleções
  • Mestrado Acadêmico em Educação Profissional
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015