| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Uma proposta para o ensino de hidrostática com ênfase em ciência, tecnologia e sociedade

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Naciram Pereira Dantas (409.7Kb)
Data
2024-05-20
Autor
Dantas, Naciram Pereira
http://lattes.cnpq.br/1496536430412811
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This work proposes an approach to teaching hydrostatics, highlighting the integration between science, technology and society. Initially, the basic concepts of hydrostatics are presented and the importance of its teaching for understanding natural and technological phenomena and an approach to the use of cisterns to store water in locations where piped water is not available, as well as the use of mechanical pumps to its elevation. Next, a methodology is detailed that emphasizes the use of teaching resources and pedagogical strategies that promote reflection on social issues related to water and the role of technology in this context. It is intended that the results obtained with the application of the proposal indicate an improvement in students' understanding of hydrostatic principles, in addition to a greater awareness of the importance of water and technological advances for society. It is concluded that the integration between science, technology and society in the teaching of hydrostatics can significantly contribute to a more complete and critical training of students.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2630
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015