| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Física e Educação Inclusiva: um relato de experiência de estratégias para a inclusão de um estudante com TEA

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Física e educação_TCC_2024.pdf (258.4Kb)
Data
2024-03-26
Autor
Silva, Maria Edineide
http://lattes.cnpq.br/1601067097891003
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The education has undergone many changes over the years. However, we know that inclusive education is still greatly neglected and classroom adaptations are still challenging. Therefore, when speaking of inclusive education, it means including all students, regardless of their specificities, in the classroom. This study aims to analyze pedagogical practices used for teaching Physics in the 1st year of High School, focusing on a student with Autism Spectrum Disorder (ASD). To grasp the topic, it was necessary to provide a brief contextualization on Inclusive Education, Autism, and the use of experiments in Physics Education. Thus, a bibliographic review related to the theme was carried out, highlighting some authors such as Carvalho (2005), Lima (2013), Mantoan (2012), among others. The results showed that when experimental activities were used in the classroom, students had greater engagement and learning, not only the student with disabilities. Therefore, the study demonstrates the importance of using experiments in Natural Sciences Education, and the adaptation of content for a better understanding of teaching and learning.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2627
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015