| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O conceito de antimatéria e uma análise da sua utilização em aulas de física do ensino médio

Thumbnail
Visualizar/Abrir
MONOGRAFIA - FRANCISCO MÚCIO FERREIRA DA SILVA (984.8Kb)
Data
2023-10-27
Autor
Silva, Francisco Múcio Ferreira da
http://lattes.cnpq.br/3988632742802699
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This research seeks to present how the concept of antimatter emerged, some of its applications and suggest a teaching proposal to be used in high school. Initially, a brief review of the content of antimatter is presented, in which we talk about the origin of the Klein-Gordon and Dirac equations, the latter of which predicted the existence of antiparticles. To support the preparation of the teaching proposal, a quantitative and qualitative survey was carried out among Physics teachers and students in the city of Santa Cruz/RN about the presence of this topic in Physics classes. The results showed that this topic is rarely studied in high school, but that there is great interest in its inclusion in Physics classes. Thus, we suggest a didactic proposal, divided into 5 moments, based on David Ausubel's theory of meaningful learning, for presenting the topic of antimatter in High School Physics classes, using mental maps.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2503
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015