| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Desenvolvimento de uma plataforma de engrenagens como ferramenta didática para aulas de física.

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC_MIZAEL_2021 (812.7Kb)
Data
2021-04-20
Autor
Pereira, Mizael Araújo
http://lattes.cnpq.br/6510535917313539
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
It is common for high school students to have difficulties in Physics due to mathematical rigor and lack of familiarity with their concepts. Despite this, experiences that combine theory and quantitative practice are few in the teaching of Physics. In this work, a platform was developed with gears that allow approaching concepts of circular movement in high school. The elaboration considers accessibility, with a choice of low-cost materials, and didactics, with versatility to be applied in different contexts. The platform is assembled using household tools, such as saws and scissors, and using raw materials that are easily accessible, such as CDs and boards. The result is a teaching tool that allows the student to measure angular displacements and speeds. We believe that the platform will help to close the gap between the calculations of Physics classes and everyday experience.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2348
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015