| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O ensino da termologia ao aluno surdo: uma proposta metodológica para professores de física

Thumbnail
Visualizar/Abrir
O ensino da termologia ao aluno surdo: uma proposta metodológica para professores de física (311.4Kb)
Data
2023-02-15
Autor
Oliveira, Maria do Socorro de
http://lattes.cnpq.br/7266602296474645
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Several studies emphasize the need for some adjustments in education to ensure effective learning for deaf students. Many have learning difficulties in certain subjects, such as Physics, in high School, with that in mind, the present work aimed to propose a didactic sequence in Physics Teaching, focusing on the content of Thermology, from an inclusive perspective, thinking of a regular classroom with deaf and hearing students. For this study, a qualitative approach was chosen, developing an applied and explanatory research. As for the methodological procedures, these were carried out through bibliographic research. As a result of the research, it was found that the use of experiments and videos are considered quite viable resources for teaching Physics, which contribute significantly to the teaching-learning process of this discipline. In this way, the didactic sequence proposed here was developed in nine moments, with the purpose of helping the Physics teacher in his pedagogical practice and, consequently, facilitating the learning of deaf students about the contents of thermology.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2339
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015