dc.creator | Morais, Alana Laíz de Medeiros | |
dc.date.accessioned | 2020-02-13T14:26:27Z | |
dc.date.available | 2020-02-13T14:26:27Z | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1757 | |
dc.description.abstract | The Teaching Identity is the way of being and of being in the profession, something own and exclusive of the teacher. It is the form how he sees the world and sees itself acting in the teaching, his conceptions, and the form as it plans and intervenes in the classrooms, it is his donation to teach significantly. So, to investigate on this abridgement subject importance for the formation of the teacher, as well as the process of construction of the profession, the present study, looked to identify the factors that contribute for the construction of the identity of future teachers formed by the Degree course in Physics of the IFRN Campus/Caicó, besides investigating some of the reasons that orientate the choice for the Degree course in Physics, for so, understanding what the graduating students think about the process of formation whom they are surviving and to know to know them and skills necessary to the teaching practice. In this study, 6 students of the 6th one were interviewed to the 8th period of the course of degree course in Physics, of the IFRN Campus Caicó. For the process of oral test of the empirical corpus, there was adopted the qualitative proceeding of analysis of content. The analysed data indicated the conception of the pupils on the construction of his professional identity, as well as the reasons that led them to attend a degree course in Physics. One concludes with this work, that the degree course pupil in Physics has marvelous opportunities to build his identity as I humanize and like professional in the IFRN Campus Caicó. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Identidade do professor | pt_BR |
dc.subject | Docente | pt_BR |
dc.subject | Licenciatura em Física | pt_BR |
dc.title | Construção da identidade dos licenciandos de física do IFRN/ Campus Caicó | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/8846157220353079 | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Silva, Ricardo Rodrigues da | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2057761593634233 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Silva, Ricardo Rodrigues da | |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2057761593634233 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Faria, Débora Suzane de Araújo | |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/4037307151688371 | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Virginio, Rhodriggo Mendes | |
dc.contributor.referee3Lattes | http://lattes.cnpq.br/7197290222922509 | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Caicó | pt_BR |
dc.publisher.initials | IFRN | pt_BR |
dc.description.resumo | A Identidade Docente é a maneira de ser e estar na profissão, algo próprio e exclusivo do professor. É a forma como vê o mundo e se vê agindo na docência, suas concepções, a forma como planeja e intervém nas aulas, é sua doação para ensinar significativamente. Assim, pesquisar sobre esse tema é de suma importância para compreendermos a formação do docente, bem como o processo de construção da profissão. O presente estudo, buscou identificar os fatores que contribuem para a construção da identidade dos futuros professor formados pelo curso de Licenciatura em Física do IFRN Campus/Caicó, além de investigar alguns dos motivos que orientam a escolha pelo curso de Licenciatura em Física, para assim, compreender o que pensam os graduandos acerca do processo de formação que estão vivenciando e conhecer os saberes e habilidades necessários à prática docente. Neste estudo, foram entrevistados 6 (seis) estudantes do 6º ao 8º período do curso de licenciatura em Física, do IFRN Campus Caicó. Para o processo de arguição do corpus empírico, adotou-se o procedimento qualitativo de análise de conteúdo. Os dados analisados indicaram a concepção dos alunos sobre a construção de sua identidade profissional, assim como os motivos que os levaram a cursar uma licenciatura em Física. Conclui-se com este trabalho, que os licenciandos em Física têm oportunidades maravilhosas para construírem sua identidade como humano e como profissional no IFRN Campus Caicó. | pt_BR |
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