| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Aprendizagem baseada em problemas: uma adaptação metodológica voltado para circuitos elétricos

Thumbnail
Visualizar/Abrir
DAVID DE OLIVEIRA MEDEIROS.pdf (902.4Kb)
Data
2019-12-18
Autor
Medeiros, David de Oliveira
http://lattes.cnpq.br/5551336331086975
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
In our daily lives, we are surrounded by various types of electrical circuits in our homes, schools, work, etc., but their identification and understanding is not easy for any citizen. This becomes a problem when it is necessary to change a simple lamp in your own home consciously and safely. Reflecting on this, we believe that this everyday fact can be an ally for the development of a methodological adaptation with reference to Problem Based Learning. Thus, this work aims to develop an intervention proposal that stimulates learning in a more exciting way about the content of electrical circuits. For this we developed a bibliographic research in the most diverse sources referring to the Teaching of Physics. The theoretical framework was based on the dissertation and reflection on Problem-Based Learning and Problematization in Physics teaching has as subsidy PCN + High School. As a result, we elaborated a methodological proposal characterized by the planning of the application of classes that will have the problematization as a driving force of the teaching-learning process.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1750
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015