| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Física
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O ensino de ciências na educação de jovens e adultos na escola municipal professora Elita Barbosa da Fonseca – Tangará/RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
O ENSINO DE CIÊNCIAS NA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS NA ESCOLA MUNICIPAL PROFESSORA ELITA BARBOSA DA FONSECA – TANGARÁ - RN.pdf (797.0Kb)
Data
2017-02-21
Autor
Bernardo Neto, João Cassimiro
http://lattes.cnpq.br/4441893523723638
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
In this monograph at the end of the undergraduate course in Physics of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte, Campus Santa Cruz, we developed a thematic around the teaching of Natural Sciences in the Education of Young and Adults (EJA). It is problematic to understand how EJA students perceive this teaching, what contents are studied in the subject and what strategies are used by the teachers to teach the classes in Natural Sciences. In the opportunity, we evaluated this teaching through the application of a questionnaire to the students, besides informal conversations with the directors, the teachers and the students of the Municipal School Teacher Elita Barbosa da Fonseca, Tangará - RN. It can be seen that EJA students have a preference for transmissive teaching in which teachers transmit the acquired knowledge in an expositive way only in the classroom. It is also observed that the most used methodology for learning according to the questionnaire applied was the dialogue class as the most accepted teaching strategy by students. Keywords: Science Teaching; Youth and Adult Education; Teaching Strategies; Teaching Physics at EJA.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/1740
Coleções
  • Licenciatura em Física
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015