Submissões recentes

  • O livro didático e o enfoque CTS: possibilidades para o estudo dos gases no ensino médio 

    Sousa, Ivanessa Castro; http://lattes.cnpq.br/9441240890080263 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroOutroIFRN, 2019-02-26)
    The STS (Science-Technology-Society) studies represent a vast and complex branch of knowledge, with many thematic foci and that aggregates many researchers. The STS movement emerged in the United States, in college ...
  • Fundamento filosófico da interdisciplinaridade no componente curricular de história no ensino médio: o sujeito em sua historicidade 

    GOMES, Raimundo Wagner Gonçalves de Medeiros; http://lattes.cnpq.br/0298204751445773 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroMestrado Acadêmico em EnsinoOutroIFRN, 2019-05-09)
    Considering that a) teaching, as a pedagogical activity, is configured as a more complex than the common tradition of linear exposition of the theoretical Sciences; b) that the center of the school process is the subject ...
  • Educação estatística na perspectiva CTS: uma proposta de sequência didática para o ensino de estatística no ensino médio 

    Nascimento, Augusto Sávio Guimarães do; http://lattes.cnpq.br/8176091417521620 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroPrograma de Pós-graduação em Ensino (POSENSINO)OutroIFRN, 2018-04-30)
    This paper aims to present a proposal of a didactic sequence in a Science-TechnologySociety approach (CTS) for the teaching of statistics in High School. It is understood that the adopted teaching product is an alternative ...
  • Projetos integradores no IFRN: reflexões sobre os documentos norteadores e o contexto da prática no campus Mossoró 

    Santos, Luiz Antonio da Silva dos; http://lattes.cnpq.br/0105804260500225 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroPrograma de Pós-graduação em Ensino (POSENSINO)OutroIFRN, 2018-12-22)
    The present work is part of the research line of Human and Social Sciences Teaching (POSENSINO) and seeks to present an analysis on the Integrative Projects at the IFRN, Mossoró Campus. In this way, we try to answer the ...
  • O ensino de Ciências Humanas no ensino médio integrado no IFRN: uma análise dos documentos institucionais 

    Souza, Francisca Leidiana de; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4381558T4 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroOutroIFRN, 2018-04-02)
    En la presente investigación, discutimos sobre la enseñanza de Ciencias Humanas en la Enseñanza Media Integrada (EMI) del Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología del Estado del Rio Grande del Norte. Buscamos ...
  • A Olimpíada Nacional em História do Brasil (ONHB) e o Ensino Médio Integrado no IFRN 

    Costa Júnior, José Gerardo Bastos da; http://lattes.cnpq.br/7592525658322441 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroOutroIFRN, 2017-12-20)
    The National Olympiads of History of Brazil (NOHB) was created by Universidade Estadual de Campinas / SP (Unicamp) in 2009. It is a set of educational activities that aims to stimulate the knowledge and study of History ...
  • Produção de histórias infantis para os anos iniciais do ensino fundamental: um recurso didático numa visão CTS 

    Rodrigues, Manoel Fábio; http://lattes.cnpq.br/6250954819974401 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilMossoróOutroMestrado Acadêmico em EnsinoOutroIFRN, 2017-12-20)
    The Science Teaching (ST) has been the object of discussion in several educational areas. In its history has undergone considerable changes, One of them is the insertion in its discussions of the vision Science, Technology, ...

Ver mais