Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • Avaliação do contexto e da efetividade da gestão da área de proteção ambiental Piquiri-Una 

    Oliveira, Rodrigo Faria Collier de; http://lattes.cnpq.br/3331396102056754 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-06-06)
    The Environmental Protection Areas consist of Conservation Units belonging to the category of Sustainable Use, endowed with biotic, abiotic and cultural attributes, with a certain degree of human occupation, that aim to ...
  • Caracterização ambiental de posto de revenda de combustíveis sob a ótica de adequação ambiental: um caso em Mossoró-RN 

    Souza, Sharlene Karla dos Santos; http://lattes.cnpq.br/2067509832879154 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-08-30)
    Sustainability is the primary focus of corporate management strategies. Filling stations in Brazil have implemented sustainable strategies, particularly in socioeconomic pillars. However, few empirical studies have ...
  • Diagnóstico da situação hídrica da bacia Piancó-Piranhas-Açu no Núcleo de Desertificação do Seridó Potiguar 

    Medeiros, Ana Valéria de; http://lattes.cnpq.br/4429628458154800 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisIFRN, 2017-08-30)
    Water is vital to the survival of all species and decisive for the quality of peoples´ living standards and conditions on the current climate change. However, all concerns about quantity and quality are a reality for the ...
  • Diagnóstico dos resíduos sólidos e desperdícios de uma cerâmica vermelha para implementação de técnicas de produção mais limpa 

    Silva, Robson Garcia da; http://lattes.cnpq.br/4192655476695373 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisIFRN, 2017-05-18)
    Despite the current evidence of sustainability discussions, few scientific studies or environmental and process diagnoses have been produced with regard to the generation of solid waste and the wastage of inputs in the red ...
  • Diagnóstico rural participativo e plano de ações sustentáveis: o caso da comunidade indígena Catu 

    Filgueira, Paulo Victor da Silva; http://lattes.cnpq.br/7717794807165308 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2019-06-27)
    Strategies developed to improve the lives of people in indigenous communities have not worked when they are created without dialogue with these communities. For this reason, this research aims to analyze the living ...
  • Percepções e práticas de sustentabilidade dos docentes de pedagogia de instituição de ensino superior de Natal-RN por meio da gamificação 

    Jesus, André Menezes de; http://lattes.cnpq.br/7604414682445605 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisIFRN, 2021-09-09)
    Since the inception of the 2030 Agenda, higher education institutions have begun to expand their social and environmental commitments and responsibilities, including 17 Sustainable Development Goals (SDGs), especially ...
  • Sustentabilidade socioecológica na visão e prática de docentes do ensino fundamental rumo à aprendizagem baseada em problemas 

    Guedes, Alline Silva do Vale; http://lattes.cnpq.br/5589980115871719 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisIFRN, 2021-09-17)
    Education on socio-ecological sustainability needs to be present in the curriculum and in the teaching practice of basic education in view of the current planetary emergency that we are experiencing. However, it was ...