Itens para a visualização no momento 1-7 of 7

  • O caminho feito ao andar: itinerários formativos do professor bacharel no ensino médio integrado 

    Aliança, Priscila Tiziana Seabra Marques da Silva; http://lattes.cnpq.br/9472832855660995 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2016-04-25)
    ABSTRACT This dissertation aims to discuss the formative itinerary of teachers who have not been through proper institutional teaching education and teach “Ensino Médio Integrado”, which is a teaching offer that articulates ...
  • Capacitação docente para o uso da Aprendizagem Baseada em Problemas no ensino fundamental 

    Guedes, Alline Silva do Vale; Silva, Valdenildo Pedro da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2021-09-17)
    This didactic guide entitled Teacher training for the use of problem-based learning in elementary school Teaching guide aimed at socio-ecological sustainability is the result of a survey by the Professional Master's Degree ...
  • Educação profissional e formação continuada de professores/supervisores: relações entre o PIBID IFRN/Macau e a SEEC/RN 

    Cunha, Maria Judivanda; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4427813U8 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2018-04-06)
    This study was developed during the master’s Degree Course in Professional Education through the Post-Graduation Program in Professional Education (PPGEP) at the Federal Institute of Education, Science and Technology of ...
  • Entrando na matrix: o uso das TDIC no processo de ensino remoto emergencial em tempos de pandemia 

    Frutuoso, Camilla Munay Dantas; http://lattes.cnpq.br/7959178892094721 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2023-12-14)
    The general purpose of this master's thesis is to investigate teacher training for the use of Digital Information and Communication Technologies (DICT) and the impact of Emergency Remote Teaching (ERT) on their work ...
  • Formação e docência de professores bacharéis na educação profissional e tecnológica no IFRN: uma interface dialógica emancipatória 

    Barros, Rejane Bezerra; http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4795952U8 (Universidade Federal do Rio Grande do NorteBrasilReitoriaOutroOutroUFRN, 2016)
    This study deals with teachers’ training and the didactical-pedagogical work of bachelor teachers in the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte (IFRN). By bachelor teachers here it ...
  • História das práticas de formação contínua em serviço de docentes para a educação profissional no SENAC/RN (1950-2010) 

    Rodrigues, Joventina Firmina; http://lattes.cnpq.br/7139187665825329 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalMestrado Acadêmico em Educação ProfissionalIFRN, 2022-02-17)
    This dissertation aims to reconstruct the history of in-service training practices for teachers of the National Service for Commercial Learning (SENAC) of Rio Grande do Norte from 1950 to 2010, having as specific goals: ...
  • Sustentabilidade socioecológica na visão e prática de docentes do ensino fundamental rumo à aprendizagem baseada em problemas 

    Guedes, Alline Silva do Vale; http://lattes.cnpq.br/5589980115871719 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisMestrado Profissional em Uso Sustentável dos Recursos NaturaisIFRN, 2021-09-17)
    Education on socio-ecological sustainability needs to be present in the curriculum and in the teaching practice of basic education in view of the current planetary emergency that we are experiencing. However, it was ...