Itens para a visualização no momento 1-5 of 5

  • Criação de material adaptado de eletrostática para alunos cegos alfabetizados em braille 

    Nascimento, Wesllayne; http://lattes.cnpq.br/1004332126488763 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2023-07-13)
    This work aims to create an educational resource in the form of a Braille-adapted booklet, containing specific content from the Physics discipline, focusing on Electrostatics. The material will be intended for blind ...
  • As fases da lua e as diferentes perspectivas latitudinais 

    Santos Neto, João Alves dos; https://lattes.cnpq.br/0345213434842355 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-03-13)
    The present study investigates the variation in the perception of the Moon's phases at different latitudes through the construction of an experimental apparatus and comparison with simulations in the Stellarium software. ...
  • Gênero e raça nas licenciaturas em física no Rio Grande do Norte 

    Medeiros Neta, Maria Carmelita; http://lattes.cnpq.br/3199455307342560 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilCaicóIFRN, 2025-02-20)
    Analyze the profile of students enrolled in undergraduate Physics teaching courses in Rio Grande do Norte between 2013 and 2022, focusing on gender and race variables. Using data from the Higher Education Census, the ...
  • Uma proposta de aula expositiva sobre fibra óptica: sua ciência e tecnologia no ensino médio e tecnológico 

    Costa, Jonatha; http://lattes.cnpq.br/9441215733524112 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2023-02-08)
    Historically, in the common sense, Physics has been restricted to being a specific discipline for memorizing formulas, performing calculations and doing enough to move forward in the school years and in technical and ...
  • Proposta de unidade didática para o ensino de indução eletromagnética com ênfase no funcionamento da bobina de Tesla 

    Duarte, Luana Camila de Melo; http://lattes.cnpq.br/5071185697739082 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2022-09-02)
    The teaching of Physics is involved in a daily and technological applicability, in a way that presents itself to facilitate the teaching-learning process. In this scenario, the use of experiments associated with the ...