Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

  • Análise do uso dos recursos tecnológicos na Escola Estadual Myriam Coeli: um estudo de caso 

    Silva, Elisandra Claudia da; . (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2014-06-26)
    At school the pedagogical changes resulting from the inclusion of new technological resources, does not simply depends on the acquisition of equipment. There needs to be an investment in teacher training for conscious use ...
  • A atuação do PIBID – informática na Escola Estadual Professor Antônio Fagundes 

    Nascimento, Daniel Zenon Lopes do; http://lattes.cnpq.br/9988037375592870 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - Zona NorteIFRN, 2017-12-21)
    This work presents an experience related to the work of PIBID (Institutional Scholarship Initiative Program) at the State School Professor Antônio Fagundes, located in the Northern Zone of Natal / RN. The main objective ...
  • Concepções e práticas de leitura e escrita no processo de formação docente da licenciatura em química 

    Macedo, Miriane Katiane Costa; http://lattes.cnpq.br/7176522559327151 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilPau dos FerrosIFRN, 2022-09-29)
    This This study investigates reading and writing practices in the teacher training process in the Chemistry Degree Course. The objective is to analyze the conceptions and practices of reading and writing in teacher ...
  • A importância do PIBID edital CAPES-2013 para a formação docente no curso de Letras Espanhol - IFRN 

    Batista, Ketyllenny Gomes; http://lattes.cnpq.br/2670040400533798 (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do NorteBrasilNatal - CentralIFRN, 2018-12-21)
    El recorrido de la formación inicial del docente es un proceso significativo en la construcción de la identidad profesional docente que trae nuevas experiencias que contribuyen para la formación de su identidad profesional. ...