| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Ciências humanas
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Produção científica
  • Artigos de periódicos
  • Ciências humanas
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Ensino médio integrado e formação docente: impasses e proposições

Thumbnail
Visualizar/Abrir
2016 - Dialogia.pdf (490.6Kb)
Data
2016-12-01
Autor
Souza, Francisco das Chagas Silva
Pereira, Ulisséia Ávila
Rodrigues, Iaponira da Silva
Metadados
Mostrar registro completo
Resumo
Brazilian education presents as a mark the divorce between general education and professional formation, theory and practice. This paper presents the Integrated High School (EMI) as a possibility of over coming this historical duality and discusses the relevance of the training of teachers who work or will work in Professional Education, with emphasis on EMI. The methodology consisted of a literature review. From this, we discuss the grounds on which EMI is based, the challenges to its implementation and proposals for teacher training that enable them to develop practices that promote the articulation between general education and professional formation.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/914
Coleções
  • Humanas
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015