| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Práticas pedagógicas intencionais no ensino de matemática: análise crítica, pedagógica e tecnológica do LAVIMAT no ensino de matemática

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Práticas_pedagógicas_intencionais_2025_TCC.pdf (3.517Mb)
Data
2025-03-10
Autor
Fagundes, Evelyn de França
https://orcid.org/0009-0001-8905-7657
http://lattes.cnpq.br/9481022486087904
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Teaching is inherently connected to understanding a variety of learning strategies that guide the construction of pedagogical practices to achieve learning objectives (Camargo & Daros, 2021). In this context, this research, through a case study of an educational product, seeks to answer the question: How can intentional pedagogical practices in mathematics teaching be implemented through digital resources using the LAVIMAT platform? The study aims to critically analyze the pedagogical and technological potential of the LAVIMAT platform in constructing intentional pedagogical practices in mathematics teaching. The specific objectives are to: (1) identify the pedagogical intentionality of three resources available on the platform; (2) critically analyze how LAVIMAT's resources can be intentionally used to foster the development of mathematical skills aligned with the competencies of the BNCC, based on technological and pedagogical criteria; and (3) propose enhancements that further explore the platform’s pedagogical and technological potential. Methodologically, the analysis was conducted using data collection instruments inspired by Bardin’s content analysis (2016) and Sommerville’s non-functional requirements (2011). The findings indicate that the proposed improvements contribute to enhancing the already existing pedagogical potential of the platform.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/3050
Coleções
  • Ensino
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015