| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Proposta interdisciplinar para o ensino de ciências nas séries iniciais: uma sequência didática baseada na BNCC

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Proposta-interdisciplinar-para_artigo_2025.pdf (1.147Mb)
Data
2025-04-04
Autor
Ferreira, Ysla Kaionara dos Santos
https://lattes.cnpq.br/4824581524670738
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
Interdisciplinarity, particularly in the educational context, has been widely discussed. Moreover, teachers' pedagogical practices play a crucial role in shaping students' learning experiences. However, integrating interdisciplinarity into everyday school life remains a challenge, due to factors such as lack of continuing education, excessive workload, or the dominance of traditional teaching methods. In this context, the aim of this study is to propose an interdisciplinary teaching sequence for science education in the early grades, specifically from 1st to 3rd grade, grounded in Brazil’s official educational guidelines, including the Law of Guidelines and Bases of Education (LDB) and the National Common Curricular Base (BNCC). An analysis of these documents revealed gaps—particularly regarding the clarity and objectivity of how interdisciplinarity is addressed in science education. In response to these limitations, the study emphasizes the importance of pedagogical practice and presents the teaching sequence as a key tool for achieving a broader and more meaningful approach to science education.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2869
Coleções
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015