| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de especialização
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Formação do professor polivalente para o ensino de ciências: uma análise do projeto pedagógico do curso de pedagogia da UFRN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
Formação-do-professor-polivalente_2025_artigo.pdf (122.7Kb)
Data
2025-03-14
Autor
Dantas, Iara Layse
https://lattes.cnpq.br/3223934495783738
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
This work is part of a project entitled Perspectives and Challenges of Science Teaching in Elementary Education. The study presented here focuses on the training of polyvalent (generalist) teachers for science education. The main objective was to analyze how science content and interdisciplinarity are addressed in the Pedagogical Course Projects (PPCs) of the Pedagogy program at the Federal University of Rio Grande do Norte (UFRN – Ceres campus). To achieve this goal, a documentary analysis was conducted of the Pedagogical Course Project for the aforementioned institution and program. The results revealed that the university presents its PPC with an emphasis on interdisciplinarity. However, certain gaps were identified, such as the limited number of hours allocated to science teaching courses. The analysis also indicated that teacher education, particularly in the context of science teaching, is moving toward new directions, with interdisciplinarity emerging as a key element in discussions that shape teacher training. The document analyzed demonstrates a theoretical connection between the two central themes of this study: science and interdisciplinarity. Nonetheless, in some instances, it lacks clear explanations of how these approaches would be practically implemented. The discussions in this study are supported by authors such as Delizoicov and Slongo (2011), Fazenda (2011), among others.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2865
Coleções
  • Ensino de Ciências Naturais na Educação Básica
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015