| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Etnomatemática : comparação entre os métodos de comercialização de produtos da feira livre e no supermercado

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC (671.3Kb)
Data
2024-01-03
Autor
Pessoa, Breno Felipe
-
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The presente study proposes to analyze the knowledge used by the fair in the city of montanhas – rn. The general objective is to analyze the methods/forms used by stallholders and compare them with those in the supermarket. In the theoretical foundation we brought the discussion about Ethnomathematics with the support of: d'ambrosio (1990,2013); scandiuuzi (2003); (monteiro; pompeu junior, 2001) between research is characterized as investigative of a qualitative nature and the objectives are exploratory-descriptive. Data collection was done with a questionnaire and vendors at the street market, after data collection, analysis of the vendors was carried out. With the results of the analysis, we noticed that some of the stallholders' mathematical knowledge is specific to them, in addition to various mathematical forms practiced by the stallholders of this city, characterized as popu knowledge that can be structured as scientific mathematics. This study showed that it is an environment rich in the transmission of learning and knowledge.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2826
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015