| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Educação do Campo
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

O uso de mídias educacionais em sala de aula : um estudo em escolas da rede municipal de Montanhas/RN

Thumbnail
Visualizar/Abrir
publicado - memoria.pdf (289.5Kb)
Data
2024-12-30
Autor
Medeiros, Ana Patrícia de
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
In an educational scenario driven to experience constant evolution in view of the many possibilities that technological development provides, the use of educational media has stood out as a fundamental element in the teaching and learning processes. Thus, aiming to understand how teachers understand and use these media in their pedagogical practices, this article portrays an investigation carried out with professionals working in early childhood education and elementary education at schools located in the municipality of Montanhas/RN. The research adopted a qualitative approach and used the questionnaire as an instrument to obtain data. As theoretical bases, studies by authors such as Belloni (2009), Cauduro (2013), Parry (2012), Carvalho (2018), Monteiro (2016), among others, stood out. The results revealed that the participants generally had significant control over the handling and use of media, including digital media. The difficulties, however, are revealed in the lack of sufficient resources in the schools where they work, which prevents them from foreseeing the wide use of these media in lesson planning with the desired frequency. Furthermore, despite the recognition of other existing types, when referring to the use of educational media, teachers refer more strongly to the context of digital media as the main tools for use in their pedagogical practices.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2795
Coleções
  • Licenciatura em Educação do Campo
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015