| português (Brasil)English | A-AA+
    • português (Brasil)
    • English
  • Enviar Arquivo
  • Portal IFRN
  • Navegar  
    • Comunidades e Coleções
    • Por data do documento
    • Autores
    • Títulos
    • Assuntos
  • Sobre
  • Ajuda  
    • Em Construção
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Geografia
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Trabalhos acadêmicos e técnicos
  • Defendidos no IFRN
  • Trabalho de conclusão de curso de graduação
  • Licenciatura em Geografia
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

Minha conta

Entrar

Diálogos entre Geografia e Matemática no aprendizado da Cartografia na Licenciatura em Geografia do IFRN/Campus Natal Central.

Thumbnail
Visualizar/Abrir
TCC em PDF (656.5Kb)
Data
2016-08-25
Autor
Manço, Elaine Gadelha
http://lattes.cnpq.br/3385121909082870
Metadado
Mostrar registro completo
Resumo
The Dialogue between geography and mathematics learning of Cartography in the Degree in Geography IFRN / Campus Natal Central, is the subject of this study, resulting from qualitative research applied to students of the Geography and teacher who taught Cartography discipline, both said institution. The overall objective is to understand the relationship between geography and mathematics learning of the students of the Degree in Geography and the construction of the Cartographic knowledge, aiming to relate the possible difficulties that students present in Mathematics and the influence of these difficulties in the construction of knowledge cartographic. The constructivist theory and analysis through qualitative research techniques served as the North for the preparation of this work, where we propose reflection discussion on the topic for a better development of pedagogical knowledge.
URI
http://memoria.ifrn.edu.br/handle/1044/2394
Coleções
  • Licenciatura em Geografia
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015 
 
Entre em contato | Deixe sua opinião
Instituto Federal do Rio Grande do Norte Copyright © 2015